Jízdní dojmy: Peugeot 308 SW

ar2, 30. května 2014, 11:18 Google+

Očekávaný příchod nové 308 ve verzi kombi je tu. Právě proběhla oficiální česká premiéra a my jsme měli možnost vyzkoušet hned několik motorizací.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 308

Peugeot 308 | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Není žádným tajemstvím, že 308 je nejsilnějším modelem Peugeotu. Však je to auto roku, zároveň nejprodávanější model ve své třídě ve Francii a také jeden z nejprodávanějších aut v Evropě. A proto jsme i my věnovali hodně času a úsilí a novou „třistaosmičku“ měli již dvakrát na test. Proto je i pro nás, česká premiéra verce kombi, velmi důležitá.

Interiér – Francouzká Octavie

Kokpit vozu jakoby z oka vypadl menší 308 hatchback, což je naprosto v pořádku. Můžeme tak znovu podotknout, k jak výrazné mezigenerační změně došlo. V interiéru tak nalezneme lepší materiály, pokrokovou techniku a vybavení, zlepšenou ergonomii a celkově lepší dílenské zpracování. Však sama automobilka konstatuje, že to co prodává rodinné kombíky je kvalita a té se Peugeot v poslední době velmi věnuje a klade na ní veliký důraz.

V čem je 308 SW opravdu dobrá, je nabídka prostoru a to především co se zavazadlového prostoru týče. Ten pojme ohromných 610 litrů (stejně jako Octavie Combi), po střechu dokonce 740 a po sklopení sedaček 1660 litrů. Variabilita interiéru je na vysoké úrovni, přispívá k tomu i „kolejnicový“ systém, který je velice variabilní a nabízí možnost ukotvení různých zavazadel a věcí, které nechcete nechat poletovat po kufru. Vytvoření 1660 litrového objemu je otázkou pár vteřin. Sklopení zadních sedadel je velmi jednoduché a rychlé.

Novinkou u Peugeotu bude Čeština v jejich multimediálních systémech. První model, který bude umět česky je právě 308 SW.

Jízda – jistý, komfortní, prostě tak jak jej známe

Prodloužení rozvoru bylo okamžitě poznat na jízdním projevu 308 SW. Ta byla o krapet jistější v zatáčkách než hatchback, na druhou stranu nebyla tak obratná, oba dva rozdíly jsou ale velmi malé, i když znatelné. Podvozek stále zvládá tlumení nerovností a pokud jde o ty menší, zvládá to výborně, velké příčné a ostré nerovnosti už umí trochu pozlobit.

Během prezentace jsme vyzkoušeli hned tři motorizace. Základní 1,2 PureTech 110 koní, silnější turbodieselovou 1,6 e-HDI 115 koní a nejsilnější turbodiesel 2,0 BlueHDI 150 koní, která při jízdě přistřikuje ke spalinám AdBlue kapalinu, respektive močovinu, díky čemuž snižuje množství vypouštěných škodlivin.

Příjemným překvapením pro nás byl motor 1,2 PureTech, který měl dost síly na 1,4 tunovou váhu 308 SW. Příjemný projev jsme zaznamenali ve středních otáčkách, ve kterých byl velmi málo hlučný. Na cca. 15-20km trase jsme naměřili poměrně vysokou spotřebu okolo 10 litrů. Motor byl ale syrový a měl najeto něco přes 400km. Takže na delší trasu po zajetí může spotřeba ještě o dva litry spadnout.

Osvědčený agregát 1,6 e-HDI s výkonem 115 koní je dle nás ta nejlepší volba. Velmi úsporný provoz (na stejné trase jsme naměřili spotřebu kolem 7 litry a stejně jako u 1,2 spotřeba půjde ještě dolů), kultivovaný chod a dobrý zvukový projev i za studena nás přesvědčil, jde o ideální volbu pro ty, kteří nikam moc nespěchají a raději něco uspoří.

Pro ty, kteří spěchají je tu například 2,0 BlueHDI s výkonem 150 koní a točivým momentem 370 Nm. Tento motor může být spřažen s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT, kterou jsme také vyzkoušeli. V této kombinaci se jedná o velmi komfortní a svižné kombi, které se spokojí se spotřebou o litr vyšší než 1,6 e-HDI.

Závěr

Peugeot plánuje prodat každý rok až 230 tisíc Peugeotů 308, z čehož by mělo být 70 000 ve variantě kombi. Je to sebevědomý cíl, i přesto si myslíme, že je to klidně možné.  Své kvality má a mezi konkurencí se rozhodně neztratí. My se již těšíme na klasický test, kdy novou 308 SW důkladně prověříme.

Vytisknout

Diskuze: Jízdní dojmy: Peugeot 308 SW

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

kia sportage

Kia Sportage vítězem studie J.D.Power 2014

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

  4. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  5. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  6. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud