Mercedes si pro své zákazníky připravil další novinku. Nově bude užitkově civilní Citan nabízen s dlouhý rozvorem.
Model určený pro přepravu nákladu, ale i osob je i přes svou poměrně sebevědomou cenu velmi oblíbený. K většímu úspěchu a spokojenosti zákazníků zahajuje Mercedes prodej „delší“ verze Citanu. Zatím bude k dispozici jen na trhu v Německu, později i v ostatních státech.
Rozvor byl prodloužen na výsledných 4705 milimetrů. Nabízí více místa pro až 7 osob a 300-400 litrů zavazadlového prostoru. Po vyjmutí třetí řady sedadel a sklopení druhé řady sedadel je k dispozici až 3500 litrů prostoru.
O pohon se bude starat stejně jako u Citanu s „krátkým“ rozvorem, 1,5 litrový diesel s výkonem 81 kW a maximálním točivým momentem 240 Nm. V Německu je k mání za 19,400 eur bez daně, což je v přepočtu zhruba 540,000,- Kč.
Zdroj: Mercedes-Benz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?