Mercedes si pro své zákazníky připravil další novinku. Nově bude užitkově civilní Citan nabízen s dlouhý rozvorem.
Model určený pro přepravu nákladu, ale i osob je i přes svou poměrně sebevědomou cenu velmi oblíbený. K většímu úspěchu a spokojenosti zákazníků zahajuje Mercedes prodej „delší“ verze Citanu. Zatím bude k dispozici jen na trhu v Německu, později i v ostatních státech.
Rozvor byl prodloužen na výsledných 4705 milimetrů. Nabízí více místa pro až 7 osob a 300-400 litrů zavazadlového prostoru. Po vyjmutí třetí řady sedadel a sklopení druhé řady sedadel je k dispozici až 3500 litrů prostoru.
O pohon se bude starat stejně jako u Citanu s „krátkým“ rozvorem, 1,5 litrový diesel s výkonem 81 kW a maximálním točivým momentem 240 Nm. V Německu je k mání za 19,400 eur bez daně, což je v přepočtu zhruba 540,000,- Kč.
Zdroj: Mercedes-Benz
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.