Francouzský výrobce auto Renault nedávno přišel o své prvenství na Nürburgringu, když jej o ně připravil Seat se svým Leonem Cupra. Dalo se čekat, že to Renault nenechá jen tak. Proto tu je Mégane Trophy.
Mégane Trophy se představí na „festivalu rychlosti“ ve Velké Britanii. Goodwood Festival of Speed tak přinese mimo McLaren P1 i přiostřený Mégane RS. Ten je vybavený novým podvozkem Cup, který nově dostal i diferenciál s omezenou svorností. Další změny se odehrály i pod kapotou, kde zážehový dvoulitr, který přeplňuje turbodmychadlo posílil na 275 koní. Toho Renault dosáhl také novým výfukovým systémem, jehož části jsou z titanu.
Mégane Trophy by měl být také šetrnější k přírodě. Každý kilometr bude vypouštět „jen“ 174 gramů CO2. To ale není jeho podstatná vlastnost. Mégane Trophy byl postaven k pokoření Seatu Cupra na Nürburgringu. K tomu aby jej porazil, musí zvládnout zajet tento světoznámý okruh za méně než 7 minut 58,4 sekundy. Seat Cupra to zvládl s průměrnou rychlostí 154 km/h.
Renault potvrdil prodej Mégane Trophy jen pro 20 zemí. První dodávky zákazníkům by měli proběhnout letos v říjnu.
Zdroj: Renault
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?