Francouzský výrobce auto Renault nedávno přišel o své prvenství na Nürburgringu, když jej o ně připravil Seat se svým Leonem Cupra. Dalo se čekat, že to Renault nenechá jen tak. Proto tu je Mégane Trophy.
Mégane Trophy se představí na „festivalu rychlosti“ ve Velké Britanii. Goodwood Festival of Speed tak přinese mimo McLaren P1 i přiostřený Mégane RS. Ten je vybavený novým podvozkem Cup, který nově dostal i diferenciál s omezenou svorností. Další změny se odehrály i pod kapotou, kde zážehový dvoulitr, který přeplňuje turbodmychadlo posílil na 275 koní. Toho Renault dosáhl také novým výfukovým systémem, jehož části jsou z titanu.
Mégane Trophy by měl být také šetrnější k přírodě. Každý kilometr bude vypouštět „jen“ 174 gramů CO2. To ale není jeho podstatná vlastnost. Mégane Trophy byl postaven k pokoření Seatu Cupra na Nürburgringu. K tomu aby jej porazil, musí zvládnout zajet tento světoznámý okruh za méně než 7 minut 58,4 sekundy. Seat Cupra to zvládl s průměrnou rychlostí 154 km/h.
Renault potvrdil prodej Mégane Trophy jen pro 20 zemí. První dodávky zákazníkům by měli proběhnout letos v říjnu.
Zdroj: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.