Minulý měsíc se na autosalonu v Pekingu v Číně představil ultimátní Volkswagen Golf R 400 Concept, jehož sériová výroba byla před krátkým časem oficiálně potvrzena.
Předešlé informace hovořili o tom, že číslovka 400 za názvem vozu, označuje výsledný počet koní pod kapotou, ale jak se teď zdá, pravda je trochu jiná. Podle nedávno vydané zprávy od vedoucí výzkumu a vývoje Heinze-Jakoba Neussera, se nejsilnější Golf za celou svou historii možná dočká výkonu přesahující magickou hranici 400 koní.
To znamená, že současná vlajková loď Volkswagen Golf R bude brzo sesazen superem Golfem, který se s klidem bude moci postavit i některým supersportům. Jeho výkon přes 400 PS a dosavadní točivý moment 450 Nm ostatně hovoří za vše. Pod jeho kapotou se určitě objeví nadopovaný 2,0-litrový přeplňovaný 4-válec, jenž bude spolupracovat s největší pravděpodobností se 6-stupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion.
Volkswagen uvedl, že koncepční verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a má elektronicky omezenou nejvyšší rychlost na hodnotu 280 km/h. To ale stále hovoříme o koncepční dříve představené verzi, konečná sériová bude na tom zřejmě ještě o něco lépe
Zdroj: blog.caranddriver.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?