Minulý měsíc se na autosalonu v Pekingu v Číně představil ultimátní Volkswagen Golf R 400 Concept, jehož sériová výroba byla před krátkým časem oficiálně potvrzena.
Předešlé informace hovořili o tom, že číslovka 400 za názvem vozu, označuje výsledný počet koní pod kapotou, ale jak se teď zdá, pravda je trochu jiná. Podle nedávno vydané zprávy od vedoucí výzkumu a vývoje Heinze-Jakoba Neussera, se nejsilnější Golf za celou svou historii možná dočká výkonu přesahující magickou hranici 400 koní.
To znamená, že současná vlajková loď Volkswagen Golf R bude brzo sesazen superem Golfem, který se s klidem bude moci postavit i některým supersportům. Jeho výkon přes 400 PS a dosavadní točivý moment 450 Nm ostatně hovoří za vše. Pod jeho kapotou se určitě objeví nadopovaný 2,0-litrový přeplňovaný 4-válec, jenž bude spolupracovat s největší pravděpodobností se 6-stupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion.
Volkswagen uvedl, že koncepční verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a má elektronicky omezenou nejvyšší rychlost na hodnotu 280 km/h. To ale stále hovoříme o koncepční dříve představené verzi, konečná sériová bude na tom zřejmě ještě o něco lépe
Zdroj: blog.caranddriver.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.