Minulý měsíc se na autosalonu v Pekingu v Číně představil ultimátní Volkswagen Golf R 400 Concept, jehož sériová výroba byla před krátkým časem oficiálně potvrzena.
Předešlé informace hovořili o tom, že číslovka 400 za názvem vozu, označuje výsledný počet koní pod kapotou, ale jak se teď zdá, pravda je trochu jiná. Podle nedávno vydané zprávy od vedoucí výzkumu a vývoje Heinze-Jakoba Neussera, se nejsilnější Golf za celou svou historii možná dočká výkonu přesahující magickou hranici 400 koní.
To znamená, že současná vlajková loď Volkswagen Golf R bude brzo sesazen superem Golfem, který se s klidem bude moci postavit i některým supersportům. Jeho výkon přes 400 PS a dosavadní točivý moment 450 Nm ostatně hovoří za vše. Pod jeho kapotou se určitě objeví nadopovaný 2,0-litrový přeplňovaný 4-válec, jenž bude spolupracovat s největší pravděpodobností se 6-stupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion.
Volkswagen uvedl, že koncepční verze zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy a má elektronicky omezenou nejvyšší rychlost na hodnotu 280 km/h. To ale stále hovoříme o koncepční dříve představené verzi, konečná sériová bude na tom zřejmě ještě o něco lépe
Zdroj: blog.caranddriver.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?