Expert posádky Fostla.de, specialista přes karoserie, nedávno dokončil svou práci s Porsche 911 GT3. Připravil pro něj unikátní vzhled, který na silnicích bude poutat zrak okolních řidičů.
Pod kapotou tohoto německého sporťáku je nově vyvinutý vodou chlazený hliníkový šestiválec se čtyřmi ventily na válec, systémem VarioCam a mazáním se suchou skříní. Je umístěn těsně nad asfaltem, nízko v zadní části vozu. Vysokootáčková koncepce slibuje výjimečný výkon. Motor dosahuje nejvyšších otáček 9000 za minutu. Točivý moment je 440 Nm a nejvyšší výkon 475 koní je dosahován při 8250 otáčkách.
Standardně dodávané řízení zadní nápravy zlepšuje vlastnosti automobilu jak na okruhu, tak v každodenním provozu. Elektromechanický systém umožňuje upravit úhel natočení každého ze zadních kol podle aktuální jízdní situace, úhlu natočení volantu a rychlosti vozu. Výhodou v každodenním provozu při malých rychlostech je natáčení zadních kol v opačném směru než kol přední nápravy. To de facto zkracuje rozvor náprav. Průměr otáčení je menší a parkování snadnější. Při sportovní jízdě je naopak výhodou při vysokých rychlostech natáčení zadních kol ve stejném směru jako u předních kol.
Zejména při předjížděcích manévrech na závodním okruhu se zvyšuje jízdní stabilita díky virtuálnímu prodloužení rozvoru. Současně se zvyšuje agilita vozu.
Zdroj: gtspirit.com, Porsche
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?