Expert posádky Fostla.de, specialista přes karoserie, nedávno dokončil svou práci s Porsche 911 GT3. Připravil pro něj unikátní vzhled, který na silnicích bude poutat zrak okolních řidičů.
Pod kapotou tohoto německého sporťáku je nově vyvinutý vodou chlazený hliníkový šestiválec se čtyřmi ventily na válec, systémem VarioCam a mazáním se suchou skříní. Je umístěn těsně nad asfaltem, nízko v zadní části vozu. Vysokootáčková koncepce slibuje výjimečný výkon. Motor dosahuje nejvyšších otáček 9000 za minutu. Točivý moment je 440 Nm a nejvyšší výkon 475 koní je dosahován při 8250 otáčkách.
Standardně dodávané řízení zadní nápravy zlepšuje vlastnosti automobilu jak na okruhu, tak v každodenním provozu. Elektromechanický systém umožňuje upravit úhel natočení každého ze zadních kol podle aktuální jízdní situace, úhlu natočení volantu a rychlosti vozu. Výhodou v každodenním provozu při malých rychlostech je natáčení zadních kol v opačném směru než kol přední nápravy. To de facto zkracuje rozvor náprav. Průměr otáčení je menší a parkování snadnější. Při sportovní jízdě je naopak výhodou při vysokých rychlostech natáčení zadních kol ve stejném směru jako u předních kol.
Zejména při předjížděcích manévrech na závodním okruhu se zvyšuje jízdní stabilita díky virtuálnímu prodloužení rozvoru. Současně se zvyšuje agilita vozu.
Zdroj: gtspirit.com, Porsche
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?