Nová generace velkého offroadu bude lehčí, nabídne větší prostor pro posádku, úsporné a výkonné motory s výkonem 360 koní a zároveň bude stále odkazovat na svého předchůdce.
Mercedes-Benz G-class projde mezigenerační obměnou. Největší změny se budou týkat větší stability vozu, k tomu přispějí nové řešení předního odpružení a snížení hmotnosti. Zároveň se nové „géčko“ zvětší uvnitř. Toto „nafouknutí“ interiéru bude doprovázet rozšíření předních i zadních sedadel.
Nová třída G s interním označením W463 bude o cca. 100 mm širší a celkově na šířku bude měřit zhruba 1860 mm. Současná generace vážila ve verzi G350 2570 kg, příští generace by měla být lehčí o více než 200 kg!
Design se ponese ve stylu předchozích generací. Můžeme tak očekávat „pravoúhlý hranatý“ vzhled. Téměř svislé čelní okno a poctivou porci offroad vzhledu. Interiér bude již jiná „písnička“. Tam se třída G bude inspirovat po vzoru velké třídy GL. Bude tedy nabízet pohodlí s velkorysým vnitřním prostorem, kvalitní materiály, špičkovou techniku a všemožné asistenční a bezpečnostní systémy.
Nabídka motorů bude zahrnovat nový 3.0 litrový benzinový šestiválec s označením M256 a naftový agregát se stejným objemem.
"Musíme být opatrní na naše dědictví," říká šéf divize SUV Mercedes, Andreas Zygan. "Nabízíme něco opravdu speciálního. V loňském roce třída G zažila vůbec nejlepší prodejní úspěch."
Zdroj: Mercedes-Benz
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?