Nová generace velkého offroadu bude lehčí, nabídne větší prostor pro posádku, úsporné a výkonné motory s výkonem 360 koní a zároveň bude stále odkazovat na svého předchůdce.
Mercedes-Benz G-class projde mezigenerační obměnou. Největší změny se budou týkat větší stability vozu, k tomu přispějí nové řešení předního odpružení a snížení hmotnosti. Zároveň se nové „géčko“ zvětší uvnitř. Toto „nafouknutí“ interiéru bude doprovázet rozšíření předních i zadních sedadel.
Nová třída G s interním označením W463 bude o cca. 100 mm širší a celkově na šířku bude měřit zhruba 1860 mm. Současná generace vážila ve verzi G350 2570 kg, příští generace by měla být lehčí o více než 200 kg!
Design se ponese ve stylu předchozích generací. Můžeme tak očekávat „pravoúhlý hranatý“ vzhled. Téměř svislé čelní okno a poctivou porci offroad vzhledu. Interiér bude již jiná „písnička“. Tam se třída G bude inspirovat po vzoru velké třídy GL. Bude tedy nabízet pohodlí s velkorysým vnitřním prostorem, kvalitní materiály, špičkovou techniku a všemožné asistenční a bezpečnostní systémy.
Nabídka motorů bude zahrnovat nový 3.0 litrový benzinový šestiválec s označením M256 a naftový agregát se stejným objemem.
"Musíme být opatrní na naše dědictví," říká šéf divize SUV Mercedes, Andreas Zygan. "Nabízíme něco opravdu speciálního. V loňském roce třída G zažila vůbec nejlepší prodejní úspěch."
Zdroj: Mercedes-Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.