Kia představila na autosalonu v Pekingu středně velký sedan s označením K4 koncept, který zobrazuje náhled na blížící se sériový model střední velikosti.
Ten vyjede na stejné podvozkové platformě jako Hyundai Mistra a bude vyráběn v provincii Jiansu, kde se nachází továrna Dongfeng Yueda Kia. Koncept je 4,72 metru dlouhý a těží z velkorysého 2,7 metru velkého rozvoru náprav. To znamená, že se svou velikostí zařadí mezi modely K3/Cerato a K5/Optima. Pod jeho kapotou se ocitne čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru GDI. Ten bude spojený se sedmistupňovou převodovkou a různé zprávy hovoří o uvedení nepřeplňovaných motorů o objemu 1,8 a 2,0-litru.
Výbava středně velkého sedanu bude vcelku bohatá, v základu totiž majitelé najdou šest airbagů, elektronický stabilizační systém a zpětnou couvací kameru. O bezpečnosti vozidla jako takového svědčí i výsledek cash testů společnosti Euro NCAP, kde nová Kia K4 získala plný počet hvězd.
Do prodeje se nová Kia K4 má dostat až ve druhé půli tohoto roku, a to nejprve na trhu v Číně, až pak budou následovat postupně další evropské trhy.
Zdroj: Kia
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?