Kia představila na autosalonu v Pekingu středně velký sedan s označením K4 koncept, který zobrazuje náhled na blížící se sériový model střední velikosti.
Ten vyjede na stejné podvozkové platformě jako Hyundai Mistra a bude vyráběn v provincii Jiansu, kde se nachází továrna Dongfeng Yueda Kia. Koncept je 4,72 metru dlouhý a těží z velkorysého 2,7 metru velkého rozvoru náprav. To znamená, že se svou velikostí zařadí mezi modely K3/Cerato a K5/Optima. Pod jeho kapotou se ocitne čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru GDI. Ten bude spojený se sedmistupňovou převodovkou a různé zprávy hovoří o uvedení nepřeplňovaných motorů o objemu 1,8 a 2,0-litru.
Výbava středně velkého sedanu bude vcelku bohatá, v základu totiž majitelé najdou šest airbagů, elektronický stabilizační systém a zpětnou couvací kameru. O bezpečnosti vozidla jako takového svědčí i výsledek cash testů společnosti Euro NCAP, kde nová Kia K4 získala plný počet hvězd.
Do prodeje se nová Kia K4 má dostat až ve druhé půli tohoto roku, a to nejprve na trhu v Číně, až pak budou následovat postupně další evropské trhy.
Zdroj: Kia
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.