Limitovaná edice Mustangu přichází jako připomenutí 50. výročí výroby tohoto kultovního sporťáku.
Ford Mustang se začal vyrábět v roce 1964. Nyní se na autosalonu v New Yorku představí limitovaná edice, připravená pouze pro 50. výročí. Speciální vůz bude postaven na základě Mustangu GT a bude k dispozici jen ve dvou barvách. Konkrétně v bílé nebo modré.
Další doplňky budou chromované lišty, nové zadní světla, jedinečný znak, který bude označovat vzácnost daného modelu. Odlišením od ostatních modelů Mustang bude i snížení tříčtvrtečního okna, které bude upomínat na originál z roku 1964.
V interiéru Fordu přibilo speciální dekorační hliníkové lemování společně s kontrastním prošitím dvoubarevných sedadel a novým volantem.
O pohon se bude starat osvědčený 5-ti litrový motor V8, převzatý z modelu GT. Jeho výkon bude
Použití stejného 5.0-litrový motor V8 jako GT a vybaveny výkon balení Ford, 50. výročí Mustang má 420 koní. O bezpečné zastavení se budou starat výkonné brzdy, které budou pod 19-ti palcovými litými koly se speciálním designem. Tyto kola budou obuta do speciálních pneumatik s měkkou směsí pro lepší trakční vlastnosti.
Přenos výkonu bude na zadní kola pomocí šestistupňového manuálu nebo automatické převodovky. V případě manuální převodovky bude k dispozici i zadní diferenciál s omezenou svorností.
Prodej této speciální edice se naplno rozběhne ještě letos. Zatím není jasné, zda se kousky z této edice dostanou i na jiné trhy, než jen na ten v Americe.
Zdroj: Ford
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.