Limitovaná edice Mustangu přichází jako připomenutí 50. výročí výroby tohoto kultovního sporťáku.
Ford Mustang se začal vyrábět v roce 1964. Nyní se na autosalonu v New Yorku představí limitovaná edice, připravená pouze pro 50. výročí. Speciální vůz bude postaven na základě Mustangu GT a bude k dispozici jen ve dvou barvách. Konkrétně v bílé nebo modré.
Další doplňky budou chromované lišty, nové zadní světla, jedinečný znak, který bude označovat vzácnost daného modelu. Odlišením od ostatních modelů Mustang bude i snížení tříčtvrtečního okna, které bude upomínat na originál z roku 1964.
V interiéru Fordu přibilo speciální dekorační hliníkové lemování společně s kontrastním prošitím dvoubarevných sedadel a novým volantem.
O pohon se bude starat osvědčený 5-ti litrový motor V8, převzatý z modelu GT. Jeho výkon bude
Použití stejného 5.0-litrový motor V8 jako GT a vybaveny výkon balení Ford, 50. výročí Mustang má 420 koní. O bezpečné zastavení se budou starat výkonné brzdy, které budou pod 19-ti palcovými litými koly se speciálním designem. Tyto kola budou obuta do speciálních pneumatik s měkkou směsí pro lepší trakční vlastnosti.
Přenos výkonu bude na zadní kola pomocí šestistupňového manuálu nebo automatické převodovky. V případě manuální převodovky bude k dispozici i zadní diferenciál s omezenou svorností.
Prodej této speciální edice se naplno rozběhne ještě letos. Zatím není jasné, zda se kousky z této edice dostanou i na jiné trhy, než jen na ten v Americe.
Zdroj: Ford
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?