Německá firma Brabus má ve velké oblibě automobily značky Mercedes-Benz, ovšem tentokrát si vybrala na úpravu dosti zvláštní model, kterým je šestikolová verze G 63 AMG 6x6.
Ta nese firemní název Brabus B63S 700 6x6 a svou premiéru si odbyla na automobilové přehlídce v Dubaji. Mercedes-Benz všechny překvapil, když v loňském roce uvedl na trh neskutečný G63 AMG 6x6, jehož cena v té době činila 379 000 Eur. U Brabusu si zřejmě řekli, že je to stále málo brutální a v rukách techniků Brabusu se G63 AMG 6x6 dočkalo steroidní injekce.
Hlavní úpravou prošla motorizace V8 s objemem 5,5 litru twin-turbo, která posílila na výkon 700 koní a poskytuje a 960 Nn točivého momentu. Oproti sériovému G63 AMG 6x6 se zde odehrál výkonový nárůst o což 156 knoí a 200 Nm, což je poměrně dost. I přes výslednou hmotnost 3775 kg se šestikolce od Brabusu daří zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy, maximální rychlost je z důvodu bezpečnosti elektronicky omezena na 161 km/h.
Kromě významného posílení pohonné jednotky, se šestikolový Mercedes dočkal nového červeného celokoženého interiéru, pedálů z lehkých slitin a nebo osvětlených dveřních prahů. To vše doplňuje čalounění stropu Alcantarou a kvalitní hudební systém.
Brabus prozradil, že hodlá přepracovat jen asi 20 až 30 kusů této monstrózní verze, proto jeho cena bude ještě vyšší než sériový model, jakou částku ale ve výsledku bude Brabus požadovat, to veřejnosti zatím nesdělil.
Zdroj: Brabus
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.