Německá firma Brabus má ve velké oblibě automobily značky Mercedes-Benz, ovšem tentokrát si vybrala na úpravu dosti zvláštní model, kterým je šestikolová verze G 63 AMG 6x6.
Ta nese firemní název Brabus B63S 700 6x6 a svou premiéru si odbyla na automobilové přehlídce v Dubaji. Mercedes-Benz všechny překvapil, když v loňském roce uvedl na trh neskutečný G63 AMG 6x6, jehož cena v té době činila 379 000 Eur. U Brabusu si zřejmě řekli, že je to stále málo brutální a v rukách techniků Brabusu se G63 AMG 6x6 dočkalo steroidní injekce.
Hlavní úpravou prošla motorizace V8 s objemem 5,5 litru twin-turbo, která posílila na výkon 700 koní a poskytuje a 960 Nn točivého momentu. Oproti sériovému G63 AMG 6x6 se zde odehrál výkonový nárůst o což 156 knoí a 200 Nm, což je poměrně dost. I přes výslednou hmotnost 3775 kg se šestikolce od Brabusu daří zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy, maximální rychlost je z důvodu bezpečnosti elektronicky omezena na 161 km/h.
Kromě významného posílení pohonné jednotky, se šestikolový Mercedes dočkal nového červeného celokoženého interiéru, pedálů z lehkých slitin a nebo osvětlených dveřních prahů. To vše doplňuje čalounění stropu Alcantarou a kvalitní hudební systém.
Brabus prozradil, že hodlá přepracovat jen asi 20 až 30 kusů této monstrózní verze, proto jeho cena bude ještě vyšší než sériový model, jakou částku ale ve výsledku bude Brabus požadovat, to veřejnosti zatím nesdělil.
Zdroj: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.