Německá firma Brabus má ve velké oblibě automobily značky Mercedes-Benz, ovšem tentokrát si vybrala na úpravu dosti zvláštní model, kterým je šestikolová verze G 63 AMG 6x6.
Ta nese firemní název Brabus B63S 700 6x6 a svou premiéru si odbyla na automobilové přehlídce v Dubaji. Mercedes-Benz všechny překvapil, když v loňském roce uvedl na trh neskutečný G63 AMG 6x6, jehož cena v té době činila 379 000 Eur. U Brabusu si zřejmě řekli, že je to stále málo brutální a v rukách techniků Brabusu se G63 AMG 6x6 dočkalo steroidní injekce.
Hlavní úpravou prošla motorizace V8 s objemem 5,5 litru twin-turbo, která posílila na výkon 700 koní a poskytuje a 960 Nn točivého momentu. Oproti sériovému G63 AMG 6x6 se zde odehrál výkonový nárůst o což 156 knoí a 200 Nm, což je poměrně dost. I přes výslednou hmotnost 3775 kg se šestikolce od Brabusu daří zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 7,4 sekundy, maximální rychlost je z důvodu bezpečnosti elektronicky omezena na 161 km/h.
Kromě významného posílení pohonné jednotky, se šestikolový Mercedes dočkal nového červeného celokoženého interiéru, pedálů z lehkých slitin a nebo osvětlených dveřních prahů. To vše doplňuje čalounění stropu Alcantarou a kvalitní hudební systém.
Brabus prozradil, že hodlá přepracovat jen asi 20 až 30 kusů této monstrózní verze, proto jeho cena bude ještě vyšší než sériový model, jakou částku ale ve výsledku bude Brabus požadovat, to veřejnosti zatím nesdělil.
Zdroj: Brabus
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?