Karosářská varianta sedan pro oblíbený Ford Focus bude mít debut na autosalonu v New Yorku. Jeho podobu vám přinášíme již nyní, na oficiálních snímcích.
Po zavedení omlazeného Focusu hatchback a kombi minulý měsíc v Ženevě, Ford odhalil nový Focus sedan, který se dostane na veřejnost příští týden na New York Auto Show.
Jak se dalo očekávat, Ford se inspiroval mřížkou u Aston Martinu. Focus sedan spolu s novým designem světlometů zapadá mezi své sourozence, kteří nesou stejný designový jazyk. Přední nárazník také prošel obměnou a vypadá jemnější než před faceliftem, zatímco vzadu jsou aktualizované zadní světla, mírně modifikované víko kufru a nárazník, ale celkový vzhled není tak odlišný ve srovnání s předchozím modelem.
Ford zapracoval i na interiéru kabiny, kde standardní zpětná kamera spolupracuje s dotykovým displejem s úhlopříčkou buď 4,2 nebo 8-palců, označovaným Myford Touch. Přibyly držáky na kelímky/lahve s pitím, nové jsou i asistenční systémy, anebo nové sedačky.
Změněna byla také technika. Nové zavěšení kol a nastavení podvozku nabízí "pocit většího připojení se silnicí" a zároveň větší komfort. Ford nabízí SE Sport balíček, který zahrnuje tvrdší nastavení podvozku, 17-palcové ráfky, pozměněný exteriér a v případě automatické převodovky i „pádla“ pod volantem.
Co se palety nabízených motorů týče. Základem bude 1,0-litrový EcoBoost spojený pouze s šestistupňovou manuální převodovkou. Nabídku doplní i dvojice naftových motorů, 1.6 Duratorq TDCi a 2.0 Duratorq TDCi s možností automatické převodovky.
Zdroj: Ford
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.