Švédská automobilka Volvo vyrábí své SUV XC90 již dlouhých 12 let. Zajímavé je, že i přes svůj dlouhý věk, se stále dobře prodává. Čekaná obměna první generace se však již konečně blíží.
Nová generace XC90 by měla být představena ještě tento rok. Bude postavena na nové platformě SPA a bude pokračovat ve šlépějích první generace. Co tím máme namysli? Nová generace XC90 by měla být nejbezpečnějším automobilem segmentu SUV. Vypomoci by jí k tomu měli nejrůznější asistenční a bezpečnostní systémy, tuhá avšak lehká karoserie a mnohá další bezpečnostní řešení.
Kdo si myslí, že příchodem nové generace, se první odporoučí do důchodu, tak ten se šeredně plete. Volvo nadále počítá s výrobou stávající XC90. Ta by měla být v nabídce jen pro Čínský trh. V městě Ta-čching na severovýchodě Číny by se měla výroba „staré“ XC90 rozběhnout letos v prosinci. Tam se do Švédských SUV bude montovat benzinový agregát T5.
Stará generace by měla být levnější alternativou druhé generaci, která bude dovážena z Evropy, zároveň se počítá s tím, že vlastník Volva, automobilka Geely začne na základech první generace XC90 vyrábět vlastní model s karoserií SUV.
Zdroj: CarNewsChina
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?