Švédská automobilka Volvo vyrábí své SUV XC90 již dlouhých 12 let. Zajímavé je, že i přes svůj dlouhý věk, se stále dobře prodává. Čekaná obměna první generace se však již konečně blíží.
Nová generace XC90 by měla být představena ještě tento rok. Bude postavena na nové platformě SPA a bude pokračovat ve šlépějích první generace. Co tím máme namysli? Nová generace XC90 by měla být nejbezpečnějším automobilem segmentu SUV. Vypomoci by jí k tomu měli nejrůznější asistenční a bezpečnostní systémy, tuhá avšak lehká karoserie a mnohá další bezpečnostní řešení.
Kdo si myslí, že příchodem nové generace, se první odporoučí do důchodu, tak ten se šeredně plete. Volvo nadále počítá s výrobou stávající XC90. Ta by měla být v nabídce jen pro Čínský trh. V městě Ta-čching na severovýchodě Číny by se měla výroba „staré“ XC90 rozběhnout letos v prosinci. Tam se do Švédských SUV bude montovat benzinový agregát T5.
Stará generace by měla být levnější alternativou druhé generaci, která bude dovážena z Evropy, zároveň se počítá s tím, že vlastník Volva, automobilka Geely začne na základech první generace XC90 vyrábět vlastní model s karoserií SUV.
Zdroj: CarNewsChina
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?