Nová generace BMW 5 byla zachycena v podobě zamaskovaného prototypu. Německý výrobce, BMW plánuje uvést novou generaci páté řady v roce 2016.
Nové informace o budoucí „pětce“ začínají vyplouvat na povrch. První z nich je designu, ten by měl projít výraznou evolucí. Další informace se týká hmotnosti. Nové BMW 5 by mělo oproti svému předchůdci, BMW 5 F10, zhubnout o citelných 100 kilogramů.
Velké snížení hmotnosti, by mělo dopomoci použití nové, lehké platformy. Pod kapotu zamíří motory čtyřválcové, šestiválcové a dokonce i osmiválcové. Hovoří se také, o příchodů nových výkonných tříválcích, ale to není potvrzeno.
První nové BMW 5 přijde v roce 2016 v karoserii limusina. Počítá se s pozdějším příchodem karoserie kombi a Grand Turismo. Pro milovníky ostré jízdy připraví divize M brutální verzi M5.
Zdroj: worldcarfans.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.