V únoru tohoto roku oznámila automobilka McLaren plán, na trh uvede sportovnější variantu modelu MP4-12C s označením 650S. Nyní se po krátké době představila v Ženevě i otevřená verze Spider.
650S Spider je určen těm, jenž chtějí zažít ještě větší pocity z otevřené jízdy, než jaké mohou najít u standardního MP4-12C Spider. Pod kapotou posíleného kabria se ocitl 3,8-litrový V8 motor, který poskytuje výkon 650 koní a 678 Nm točivého momentu.
Stejně jako verze kupé, i zde může zákazník počítat se zrychlením z 0 – 100 km za 3 sekundy, zatímco z 0 - 200 km/h otevřený McLaren zrychlí za brutálních 8,6 sekundy, což je ale 0,2 sekundy pomalejší než kupé verze 650S.
Hmotnost vozu se zvýšila o pouhých 40 kg, což znamená, že McLaren 650S Spider má suchou hmotnost 1370 kg. Cena modeĺu 650S Spider bude o něco větší než u kupé, výrobce jej ohodnotil na částku 212.250 liber. McLaren zahájí první dodávky obou modelů 650S / 650S Spider letos na jaře.
zdroj: McLaren
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.