Automobilka Peugeot představila minulý týden nový model 108 a bylo jen otázkou času, kdy se světu ukáže jeho dvojče od Citroenu, kterým bude nová generace modelu C1.
Ta se oficiálně ukáže veřejnosti na autosalonu v Ženevě ale už teď jsou známi první podrobnosti o voze. Společnost odmítla vydat jakékoliv oficiální snímky, ale je téměř jisté, že vzhledově se nová C1 hodně přiblíží již představenému Peugeotu 108.
To znamená, že můžeme očekávat stylový městský hatchback, který bude mnohem přitažlivější než jeho současný předchůdce. Ten je na trhu již několikátý rok a tak příchod nové generace je doslova na spadnutí. ¨
O tom, co se objeví pod kapotou nového Citroenu C1 se zatím jen spekuluje, nejčastěji se objevují informace o 1,0-litrovém benzínovém tříválci s výkonem 68 koní a 1,2-litrovém tříválci PureTech VTi s výkonem 82 koní.
Zdroj: Citroen, Worldcarfans.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?