Minulý týden se nám ve své plné kráse představil nový zástupce z řad minivozů, kterým je francouzský Peugeot 108. Neuplynulo dlouho a už tu máme první, velice podařený návrh.
Jistě kde kdo vzpomíná na zlatou dobu 90. let, kdy silnice brázdila silná francouzská dvojka Peugeot 106 XSi a Citroen Saxo VTS. Na tuto dobu se ani jedné z automobilek nepodařilo pořádně navázat a tak s novým modelem Peugeot 108 se snad konečně časem dočkáme toho, že nejen sesterská 208 GTI bude jedinou „hračkou“ v nabídce automobilky.
Pro urychlení příchodu této verze se známý designér X-Tomi rozhodl, že navrhne sportovné verzi 108 GTi, která na snímku vypadá opravdu velmi podařeně. Pod jeho kapotou by si designér představoval ideálně malý turbomotor o objemu 1.2 litru THP.
Šance na výrobu tohoto zběsilého prcka nejsou vůbec malé, do budoucna se Peugeot chystá představit ostré verze 208 R a 308 R, takže vývoj malého 108 GTi by zcela jistě nalákal další procenta zákazníků.
zdroj: X-TomiNejvětším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?