Minulý týden se nám ve své plné kráse představil nový zástupce z řad minivozů, kterým je francouzský Peugeot 108. Neuplynulo dlouho a už tu máme první, velice podařený návrh.
Jistě kde kdo vzpomíná na zlatou dobu 90. let, kdy silnice brázdila silná francouzská dvojka Peugeot 106 XSi a Citroen Saxo VTS. Na tuto dobu se ani jedné z automobilek nepodařilo pořádně navázat a tak s novým modelem Peugeot 108 se snad konečně časem dočkáme toho, že nejen sesterská 208 GTI bude jedinou „hračkou“ v nabídce automobilky.
Pro urychlení příchodu této verze se známý designér X-Tomi rozhodl, že navrhne sportovné verzi 108 GTi, která na snímku vypadá opravdu velmi podařeně. Pod jeho kapotou by si designér představoval ideálně malý turbomotor o objemu 1.2 litru THP.
Šance na výrobu tohoto zběsilého prcka nejsou vůbec malé, do budoucna se Peugeot chystá představit ostré verze 208 R a 308 R, takže vývoj malého 108 GTi by zcela jistě nalákal další procenta zákazníků.
zdroj: X-TomiExtrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.