Minulý týden se nám ve své plné kráse představil nový zástupce z řad minivozů, kterým je francouzský Peugeot 108. Neuplynulo dlouho a už tu máme první, velice podařený návrh.
Jistě kde kdo vzpomíná na zlatou dobu 90. let, kdy silnice brázdila silná francouzská dvojka Peugeot 106 XSi a Citroen Saxo VTS. Na tuto dobu se ani jedné z automobilek nepodařilo pořádně navázat a tak s novým modelem Peugeot 108 se snad konečně časem dočkáme toho, že nejen sesterská 208 GTI bude jedinou „hračkou“ v nabídce automobilky.
Pro urychlení příchodu této verze se známý designér X-Tomi rozhodl, že navrhne sportovné verzi 108 GTi, která na snímku vypadá opravdu velmi podařeně. Pod jeho kapotou by si designér představoval ideálně malý turbomotor o objemu 1.2 litru THP.
Šance na výrobu tohoto zběsilého prcka nejsou vůbec malé, do budoucna se Peugeot chystá představit ostré verze 208 R a 308 R, takže vývoj malého 108 GTi by zcela jistě nalákal další procenta zákazníků.
zdroj: X-Tomi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.