Britská automobilka McLaren se rozhodla pro další oživení své nabídky modelů a pro movité zájemce připravila sportovní verzi modelu MP4-12C. Ta se vynasnaží konkurovat italskému Ferrari 458 Speciale.
Mclaren MP4-12C dostal speciální přeznačení McLaren 650S a jak někteří již tuší, číslovka 650 uvádí celkový počet koní pod kapotou. Ostatně pod ní nalezneme dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 3,8 litru, jenž je dopovaný dvěma turbodmychadly. Díky tomu poskytne pohonná jednotka již zmíněný výkon 650 koní.
Sportovněji vyladěný MP4-12C dostane prý také upravené zavěšení kol, tvrdší pérování a přepracovanou převodovku. O lepší jízdní vlastnosti se postarají vysoce výkonné sportovní pneumatiky a karbon - keramické vrtané kotouče. Zajímavostí je to, že na vývoji vozu se měl velkou měrou podílet i britský závodník seriálu F1, kterým je Jenson Button.
Světovou premiéru si McLaren 650S odbude na autosalonu v Ženevě, kde se dozvíme i další podrobnější informace.
zdroj: McLaren
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.