Zvěsti o tom, že se chystá nástupce kultovní Mazdy RX-7 začínají pomalu ale jistě nabírat na obrátkách. Nástupce již nevyráběné Mazdy RX-8 totiž má být mnohem lepší a odkaz na starší RX-7 zde má hrát hlavní roli.
Podle magazínu Autoweek, Mazda pracuje na nové RX-7, která by mohla používat nepřeplňovaný rotační motor se dvěma nebo třemi rotory. Očekává se, že motor bude mít zdvihový objem 1,2 litru a výkon cca 250 koní, což je velice zajímavý údaj. Tato nízko objemová motorizace by měla být také spolehlivější a úspornější, než motor u modelu RX-8.
U chystané nové Mazdy RX-7 se očekává, že její váha nepřekročí limit 1270 kg, a pokud tomu opravdu tak bude, poměr váha – výkon zajistí vozidlu skvělé jízdní parametry.
Pokud vše vyjde podle plánu Mazdy, reinkarnovaná RX-7 by se mohla začít vyrábět v roce 2015, popřípadě v roce 2016. Její cenovka bude nastavena někde okolo částky 30000 amerických dolarů.
zdroj: WorldCarfans.com, Mazda
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.