+ VIDEO - Toyota oznámila, že na mezinárodním autosalonu NAIAS 2014 pořádaném v americkém Detroitu od 13. do 26. ledna 2014 představí své kupé „FT-1“. Jedná se o vývojovou studii naznačující budoucí směřování designu sportovních vozů Toyota.
Sportovní kupé FT-1 je vývojovou studií navrženou s úmyslem ukázat, čeho lze dosáhnout ve snaze nabídnout atraktivnější design sportovních vozů přinášejících zákazníkům větší radost. Model vyšel z pera designérského týmu Calty Design Research, Inc. (návrhářského centra automobilky Toyota v USA), který tomuto modelu vetknul vášeň založenou na dlouholeté historii sportovních vozů značky Toyota, sahající až po slavný model 2000GT představený v roce 1967. Kupé FT-1 je vyvrcholením dlouhodobé snahy návrhářského centra vytvořit opravdový sportovní vůz. Centrum v Calty vloni oslavilo 40. výročí od svého založení.
Pro exteriér FT-1 je charakteristický muskulaturní vzhled závodního vozu se zdůrazněním krásy tvarů ohraničených křivkami, navržený tak, aby přitáhl pozornost každého z přihlížejících.
Čelní partie zaujmou tvarovaným nárazníkem a vzhledem poukazujícím na mohutný výkon tohoto vozu. Studie používá i dynamické řízení sání a odvodu vzduchu, stejně tak jako nastavitelné zadní křídlo v zájmu optimálních aerodynamických vlastností.
Ke stylistickému ztvárnění klasického sportovního vozu napomáhá znatelné posunutí kokpitu FT-1 směrem k zadní nápravě a lepší rozložení hmotnosti díky uspořádání s pohonem zadních kol. Kromě toho panoramatické čelní okno a boční skla přímo poukazují na původní design modelu 2000GT.
Interiér FT-1 byl navržen s cílem maximálně se zaměřit na samotné řízení a vychutnat si požitek z ovládání vozu, k čemuž napomáhá ergonomický kokpit s nízkým těžištěm, dokonale odpovídající sportovnímu vozu.
Volant FT-1 připomínající vozy Formule 1 a přístrojový panel s opakovaným motivem trojúhelníků akcentuje pocity dokonalé jednoty řidiče s jeho vozem a vyjadřuje smělý potenciál sportovního modelu.
S ohledem na co nejlepší výhled z vozu v zatáčkách byly přední sloupky posunuty co nejvíce dozadu. Ke snadné ovladatelnosti přispívá i přístrojový panel, kde se všechny důležité informace zobrazují nad volantem, aby řidič co nejméně přeostřoval zrak.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.