+ VIDEO - Toyota oznámila, že na mezinárodním autosalonu NAIAS 2014 pořádaném v americkém Detroitu od 13. do 26. ledna 2014 představí své kupé „FT-1“. Jedná se o vývojovou studii naznačující budoucí směřování designu sportovních vozů Toyota.
Sportovní kupé FT-1 je vývojovou studií navrženou s úmyslem ukázat, čeho lze dosáhnout ve snaze nabídnout atraktivnější design sportovních vozů přinášejících zákazníkům větší radost. Model vyšel z pera designérského týmu Calty Design Research, Inc. (návrhářského centra automobilky Toyota v USA), který tomuto modelu vetknul vášeň založenou na dlouholeté historii sportovních vozů značky Toyota, sahající až po slavný model 2000GT představený v roce 1967. Kupé FT-1 je vyvrcholením dlouhodobé snahy návrhářského centra vytvořit opravdový sportovní vůz. Centrum v Calty vloni oslavilo 40. výročí od svého založení.
Pro exteriér FT-1 je charakteristický muskulaturní vzhled závodního vozu se zdůrazněním krásy tvarů ohraničených křivkami, navržený tak, aby přitáhl pozornost každého z přihlížejících.
Čelní partie zaujmou tvarovaným nárazníkem a vzhledem poukazujícím na mohutný výkon tohoto vozu. Studie používá i dynamické řízení sání a odvodu vzduchu, stejně tak jako nastavitelné zadní křídlo v zájmu optimálních aerodynamických vlastností.
Ke stylistickému ztvárnění klasického sportovního vozu napomáhá znatelné posunutí kokpitu FT-1 směrem k zadní nápravě a lepší rozložení hmotnosti díky uspořádání s pohonem zadních kol. Kromě toho panoramatické čelní okno a boční skla přímo poukazují na původní design modelu 2000GT.
Interiér FT-1 byl navržen s cílem maximálně se zaměřit na samotné řízení a vychutnat si požitek z ovládání vozu, k čemuž napomáhá ergonomický kokpit s nízkým těžištěm, dokonale odpovídající sportovnímu vozu.
Volant FT-1 připomínající vozy Formule 1 a přístrojový panel s opakovaným motivem trojúhelníků akcentuje pocity dokonalé jednoty řidiče s jeho vozem a vyjadřuje smělý potenciál sportovního modelu.
S ohledem na co nejlepší výhled z vozu v zatáčkách byly přední sloupky posunuty co nejvíce dozadu. Ke snadné ovladatelnosti přispívá i přístrojový panel, kde se všechny důležité informace zobrazují nad volantem, aby řidič co nejméně přeostřoval zrak.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?