Na Detroitském autosalonu North American International Auto Show ukáže společnost Volkswagen americkou verzi modelu Golf R, na kterou všichni již netrpělivě čekají.
Nové „Erko“ je navrženo tak, aby Golf v této specifikaci byl nejvyšším modelem z řady. Poznáme jej tedy podle body kitu karoserie, nového výfukového systému se čtyřmi koncovkami a také 18“ kol z lehkých slitin.
Zvenku jej však půjde rozpoznat i podle loga R na mřížce chladiče, matně chromovaných krytů zrcátek a sportovního sníženého podvozku. Kabina bude vybavena celokoženými sportovními sedadly, karbonovými doplňky či nášlapy pedálů z lehkých slitin. Ve výbavě dále američtí zákazníci naleznou kůží obšitý tříramenný volant, LED vnitřní osvětlení a informačně-zábavní systém s displejem o velikosti 5,8 palce.
Nejdůležitější informací je však motorizace, jakou bude nový Golf R používat. V tomto případě se bude jednat o přeplňovaný 2,0 litrový benzínový čtyřválec, který produkuje odhadem 290 koní a 379 Nm točivého momentu . To umožní vozu zrychlení z 0 – 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy, maximálka by se mohla dostat k hranici 250 km/h.
Volkswagen Golf R sedmé generace bude v prodeji ve Spojených státech na začátku příštího roku, cena bude oznámena ke konci roku 2014.
zdroj: Autoexpress.co.uk
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.