Jen několik týdnů po uvedení nového hatchbacku 308 na trh rozšiřuje značka Peugeot svou nabídku o další verzi karoserie. Novinka bude ve světové premiéře představena na autosalonu v Ženevě, na trh přijde na jaře letošního roku.
Nové kombi Peugeot 308 SW prošlo stejně jako hatchback 308 kompletní přeměnou a od svého předchůdce převzalo jen jméno.
Jako první bude Peugeot 308 SW uveden ve Francii, následně pak v ostatních evropských zemích.
Designéři značky Peugeot vytvořili velké dynamické kombi nízkého, elegantního a sportovního tvaru (délka: 458 cm, výška 147 cm). Velkorysé rozměry umožňují splnit požadavky zákazníků, kteří lpí na prostornosti, objemu, modularitě a praktičnosti, tedy na základních hodnotách vozů kombi.
Objem zavazadlového prostoru nového vozu Peugeot 308 SW je 610 dm3 (metodou VDA 210), čímž se dostává na úroveň těch nejlepších v segmentu. Díky pravidelným tvarům jde o praktický a velmi otevřený prostor. Modularita je příkladně jednoduchá (sklápění lavic snadným pohybem ze zavazadlového prostoru) a efektivní (zcela rovná podlaha). Provedení je na úrovni vyšší kategorie.
Nový Peugeot 308 SW využívá stejně jako hatchback novou modulární platformu EMP2, zajišťující odlehčení a dynamickou účinnost. Nové kombi je celkově o 140 kg lehčí než jeho předchůdce. Jízdními vlastnostmi se řadí na úroveň hatchbacků.
Benzínové a naftové motory Euro 6, kterými bude vůz vybaven již při uvedení na trh, nabízejí obdivuhodnou výkonnost. Verze BlueHDi s emisemi pouhých 85 g CO2/km vytváří novou referenční hodnotu v tomto segmentu.
Uvnitř vozu čeká na zákazníka moderní, elegantní a inovativní kabina typu Peugeot i-Cockpit, která poskytuje řidiči i posádce dosud nevídanou atmosféru.
Péče, která byla novému modelu Peugeot 308 SW věnována, se odráží i v těch nejmenších detailech. Cílem bylo dostat vůz na úroveň těch nejlepších a potvrdit tak přesun značky směrem k luxusnějším vozům.
Nový Peugeot 308 SW se vyrábí ve francouzském Sochaux. Bude vybaven pohonnými jednotkami vyráběnými ve francouzských továrnách v Trémery a v Douvrinu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.