Jen několik týdnů po uvedení nového hatchbacku 308 na trh rozšiřuje značka Peugeot svou nabídku o další verzi karoserie. Novinka bude ve světové premiéře představena na autosalonu v Ženevě, na trh přijde na jaře letošního roku.
Nové kombi Peugeot 308 SW prošlo stejně jako hatchback 308 kompletní přeměnou a od svého předchůdce převzalo jen jméno.
Jako první bude Peugeot 308 SW uveden ve Francii, následně pak v ostatních evropských zemích.
Designéři značky Peugeot vytvořili velké dynamické kombi nízkého, elegantního a sportovního tvaru (délka: 458 cm, výška 147 cm). Velkorysé rozměry umožňují splnit požadavky zákazníků, kteří lpí na prostornosti, objemu, modularitě a praktičnosti, tedy na základních hodnotách vozů kombi.
Objem zavazadlového prostoru nového vozu Peugeot 308 SW je 610 dm3 (metodou VDA 210), čímž se dostává na úroveň těch nejlepších v segmentu. Díky pravidelným tvarům jde o praktický a velmi otevřený prostor. Modularita je příkladně jednoduchá (sklápění lavic snadným pohybem ze zavazadlového prostoru) a efektivní (zcela rovná podlaha). Provedení je na úrovni vyšší kategorie.
Nový Peugeot 308 SW využívá stejně jako hatchback novou modulární platformu EMP2, zajišťující odlehčení a dynamickou účinnost. Nové kombi je celkově o 140 kg lehčí než jeho předchůdce. Jízdními vlastnostmi se řadí na úroveň hatchbacků.
Benzínové a naftové motory Euro 6, kterými bude vůz vybaven již při uvedení na trh, nabízejí obdivuhodnou výkonnost. Verze BlueHDi s emisemi pouhých 85 g CO2/km vytváří novou referenční hodnotu v tomto segmentu.
Uvnitř vozu čeká na zákazníka moderní, elegantní a inovativní kabina typu Peugeot i-Cockpit, která poskytuje řidiči i posádce dosud nevídanou atmosféru.
Péče, která byla novému modelu Peugeot 308 SW věnována, se odráží i v těch nejmenších detailech. Cílem bylo dostat vůz na úroveň těch nejlepších a potvrdit tak přesun značky směrem k luxusnějším vozům.
Nový Peugeot 308 SW se vyrábí ve francouzském Sochaux. Bude vybaven pohonnými jednotkami vyráběnými ve francouzských továrnách v Trémery a v Douvrinu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.