Automobilka Lancia již nějaký ten rok vyrábí druhou generaci modelu Delta, která se svou předchůdkyní z 80 a 90 let toho nemá moc společného. Nyní se ale současná generace brzy představí ve zmodernizovaném verzi.
Faceliftovaná Lancia Delta se pochlubí novým předním i zadním nárazníkem, pozměněnými prahy a dále dostane dokonce i nový výfukový systém. Jak je tedy vidět, změn exteriéru se moc neodehraje, a to samé bohužel platí i o interiéru vozu. V něm najdeme nově jen více lesklých prvků a doplňky v klavírní černi.
Základní výbava Iron nabídne ve standardu klimatizaci a audio systém s CD/MP3 přehrávačem. Vyšší stupeň Silver přidá navíc kožený volant, dvouzónovou klimatizací, semišem potažená sedadla a multimediálním systémem Blue & Me TomTom. Nejvyšší výbava označená jako Gold k tomu všemu přidá kožená sedadla s perforovanou kůží, zadní loketní opěrky, zadní parkovací senzory, samostmívající se zpětné zrcátko a 17“ litá kola.
Nabídka motorizací bude zahrnovat různé agregáty, mezi něž se zařadí motor o objemu 1.6 MultiJet s výkonem 105 koní a 120 koní a dále pak také motor 1.4 TurboJet LPG, který poskytne výkon 120 koní a točivý moment 197 Nm. S tímto motorem Lancia Delta zrychlí z 0 - 100 km/h za 9,8 sekundy a její maximální rychlost se zastaví na hodnotě 195 km/h.
Premiéra vozu se odehraje na lednovém autosalonu konajícím se v Detroitu, přičemž už teď je známý ceník, kdy základní model vyjde na částku 22.950 Euro (v přepočtu asi 629 732 Kč).
Zdroj: Worldcarfans.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?