Automobilka Lexus se chystá uvést na trh úplně nový sportovní model F, který bude vycházet ze velmi zajímavého kupé RC. Podle plánů se nový sportovní vůz představí již začátkem příštího roku.
Podle aktuálních informací od vedení automobilky Lexus se pod kapotou chystaného kupé RC-F objeví atmosférický vidlicový osmiválec s objemem 5.0 litru, který by měl poskytovat výkon kolem hranice 455 koní a 540Nm točivého momentu. Řidič vozu také bude mít možnost zvolit si jeden ze tří jízdních režimů – Normal, Sport nebo Snow.
Motorizace bude spojena s osmistupňovým automatem s pádly pod volantem a měla by disponovat systémem vypínání válců pro úspornější provoz. Lexus RC-F dostane sportovní podvozek, sportovní výfukovou soustavu, 19“ kola BBS a brzdový systém od značky Brembo.
Kapota vozu, víko kufru společně se střechou budou zhotoveny z karbonových vláken a na zádi se usadí malé výsuvné přítlačné křídlo.
Lexus prozatím uvolnil pouze jednu fotografii vozu, více podrobností a fotek se údajně objeví již v lednu na mezinárodním autosalonu v Detroitu, kde se Lexus RC-F představí. Prodej se pak rozeběhne v průběhu roku 2014.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?