Automobilka Lexus se chystá uvést na trh úplně nový sportovní model F, který bude vycházet ze velmi zajímavého kupé RC. Podle plánů se nový sportovní vůz představí již začátkem příštího roku.
Podle aktuálních informací od vedení automobilky Lexus se pod kapotou chystaného kupé RC-F objeví atmosférický vidlicový osmiválec s objemem 5.0 litru, který by měl poskytovat výkon kolem hranice 455 koní a 540Nm točivého momentu. Řidič vozu také bude mít možnost zvolit si jeden ze tří jízdních režimů – Normal, Sport nebo Snow.
Motorizace bude spojena s osmistupňovým automatem s pádly pod volantem a měla by disponovat systémem vypínání válců pro úspornější provoz. Lexus RC-F dostane sportovní podvozek, sportovní výfukovou soustavu, 19“ kola BBS a brzdový systém od značky Brembo.
Kapota vozu, víko kufru společně se střechou budou zhotoveny z karbonových vláken a na zádi se usadí malé výsuvné přítlačné křídlo.
Lexus prozatím uvolnil pouze jednu fotografii vozu, více podrobností a fotek se údajně objeví již v lednu na mezinárodním autosalonu v Detroitu, kde se Lexus RC-F představí. Prodej se pak rozeběhne v průběhu roku 2014.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.