Americký sportovní vůz Dodge Viper v současné generace je typickým americkým muscle carem. Současná generace vozu se vyrábí pod taktovkou výrobce SRT a tato značka nyní představuje balíček s názvem Anodized Carbon Special Edition.
Na letošním autosalonu v Los Angeles bylo možno spatřit model SRT Viper v zajímavém matně šedém laku. Tuto barvu měl výrobce v záloze již delší dobu, jen dlouho čekal, na který model by tento lak byl nejvíce vhodný.
Balíček Anodized Carbon Special Edition se vyznačuje především pečlivou ruční prací, která obnáší manuální lakování karoserie a také omezenou výrobou, čítající 50 kusů. Model SRT Viper Anodized Carbon Special Edition nabídne pětipaprsková chromová kola Rattler, oranžové třmeny brzd s karbonovými detaily, saténově černé koncovky výfuku, karbonové víčko nádrže a leskle černé logo GTS.
V Interiéru najdeme kombinaci Alcantary a kůže Nappa, kdy Alcantara je použita na obložení střechy, ve výplních dveří a na opěrkách kolen. Posádku budou hýčkat sportovních sedadla kombinovaná s prémiovou kůží. Tuto kůži také najdeme ve výplních dveří, na středové konzoli a kapličce přístrojů. To vše zakončuje karbonový dekor a plaketka s číselným označením vozu.
Pohon vozu je beze změn nezměněna, pod kapotou tak bude pracovat benzínový 8.4 litrový desetiválec o výkonu 640 koní s točivým momentem 813Nm.
SRT Viper GTS Anodized Carbon Special Edition se dostane do prodeje začátkem roku 2014, oficiální cena prozatím nebyla stanovena.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.