Na tokijském autosalonu se kromě jiných značek představí i automobilka Porsche, která sem přiveze nejsilnější variantu své sportovní limuzíny, nesoucí označení Panamera Turbo S.
Na tokijském autosalonu se kromě jiných značek představí i automobilka Porsche, která sem přiveze nejsilnější variantu své sportovní limuzíny, nesoucí označení Panamera Turbo S.
Doposud byla vrcholem modelové řady Panamera Turbo, ukrývající pod kapotou 4,8 litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel. Ten poskytoval výkon 520 koní a 700 Nm (s paketem Sport Chrono až 770 m). S dvouspojkovou převodovkou PDK a pohonem všech kol se zrychlení z 0 -100 km/h odehraje za 3,9 sekundy, maximálka u verze Turbo činí 305 km/h.
Porsche Panamera Turbo S jde však o velký kus dál. Motor zůstal zachován, ovšem v této verzi poskytuje plných 570 koní a 750 Nm. Změny se podařilo dosáhnout díky úpravě hardwaru řídící jednotky. Motor dostal nová turbodmychadla s většími kompresorovými komorami, nové hliníkové písty a nebo pístní kroužky se speciální povrchovou úpravou.
Panamera Turbo S bude využívat sedmistupňový automat PDK, se kterým zrychlí z 0 – 100 km/h za 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost se posune na hranici 310 km/h. Podle organizece NEDC by to Turbo S mělo vše zvládnout se spotřebou 10,2 litru / 100 km, což však není moc reálná hodnota.
Vůz se představí hned ve dvou variantách. První verze bude oplývat základním rozvorem o délce 2920 mm, za příplatek si pak budete moct objednat verzi Executive, která má rozvor prodloužený na 3070 mm. Co se týče výbavy vozu, tak ta bude naprostým vrcholem. Kromě sady jízdních asistentů zde najdeme dále například systém PDCC s aktivními stabilizátory, karbon-keramické vrtané brzdy, dále systém Porsche Torque Vectoring Plus s aktivním přesměrováním síly na příslušné kolo s lepší trakcí či elektronicky řízenou uzávěrkou zadního diferenciálu. Dále je vhodné uvést, že v základu nalezneme i vzduchové pérování nebo adaptivní tlumiče.
Prodej nového Porsche Panamera Turbo S odstartuje na německém trhu v lednu 2014 , a to za částku 180 024 Eur (v přepočtu 4,5 milionu Kč). Prodloužená verze Executive bude k mání za 197 041 (v přepočtu 5,1 milionu Kč).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.