Na tokijském autosalonu se kromě jiných značek představí i automobilka Porsche, která sem přiveze nejsilnější variantu své sportovní limuzíny, nesoucí označení Panamera Turbo S.
Na tokijském autosalonu se kromě jiných značek představí i automobilka Porsche, která sem přiveze nejsilnější variantu své sportovní limuzíny, nesoucí označení Panamera Turbo S.
Doposud byla vrcholem modelové řady Panamera Turbo, ukrývající pod kapotou 4,8 litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel. Ten poskytoval výkon 520 koní a 700 Nm (s paketem Sport Chrono až 770 m). S dvouspojkovou převodovkou PDK a pohonem všech kol se zrychlení z 0 -100 km/h odehraje za 3,9 sekundy, maximálka u verze Turbo činí 305 km/h.
Porsche Panamera Turbo S jde však o velký kus dál. Motor zůstal zachován, ovšem v této verzi poskytuje plných 570 koní a 750 Nm. Změny se podařilo dosáhnout díky úpravě hardwaru řídící jednotky. Motor dostal nová turbodmychadla s většími kompresorovými komorami, nové hliníkové písty a nebo pístní kroužky se speciální povrchovou úpravou.
Panamera Turbo S bude využívat sedmistupňový automat PDK, se kterým zrychlí z 0 – 100 km/h za 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost se posune na hranici 310 km/h. Podle organizece NEDC by to Turbo S mělo vše zvládnout se spotřebou 10,2 litru / 100 km, což však není moc reálná hodnota.
Vůz se představí hned ve dvou variantách. První verze bude oplývat základním rozvorem o délce 2920 mm, za příplatek si pak budete moct objednat verzi Executive, která má rozvor prodloužený na 3070 mm. Co se týče výbavy vozu, tak ta bude naprostým vrcholem. Kromě sady jízdních asistentů zde najdeme dále například systém PDCC s aktivními stabilizátory, karbon-keramické vrtané brzdy, dále systém Porsche Torque Vectoring Plus s aktivním přesměrováním síly na příslušné kolo s lepší trakcí či elektronicky řízenou uzávěrkou zadního diferenciálu. Dále je vhodné uvést, že v základu nalezneme i vzduchové pérování nebo adaptivní tlumiče.
Prodej nového Porsche Panamera Turbo S odstartuje na německém trhu v lednu 2014 , a to za částku 180 024 Eur (v přepočtu 4,5 milionu Kč). Prodloužená verze Executive bude k mání za 197 041 (v přepočtu 5,1 milionu Kč).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.