Porsche Panamera Turbo S - nový vrchol přichází

porsche panamera
porsche panamera, foto: Porsche
ar5 1. listopadu 2013 10:50
Sdílej:

Na tokijském autosalonu se kromě jiných značek představí i automobilka Porsche, která sem přiveze nejsilnější variantu své sportovní limuzíny, nesoucí označení Panamera Turbo S.

Na tokijském autosalonu se kromě jiných značek představí i automobilka Porsche, která sem přiveze nejsilnější variantu své sportovní limuzíny, nesoucí označení Panamera Turbo S. 

Doposud byla vrcholem modelové řady Panamera Turbo, ukrývající pod kapotou 4,8 litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel. Ten poskytoval výkon 520 koní a 700 Nm (s paketem Sport Chrono až 770 m). S dvouspojkovou převodovkou PDK a pohonem všech kol se zrychlení z 0 -100 km/h odehraje za 3,9 sekundy, maximálka u verze Turbo činí 305 km/h.

Porsche Panamera Turbo S jde však o velký kus dál. Motor zůstal zachován, ovšem  v této verzi poskytuje plných 570 koní a 750 Nm. Změny se podařilo dosáhnout díky úpravě hardwaru řídící jednotky. Motor dostal nová turbodmychadla s většími kompresorovými komorami, nové hliníkové písty a nebo pístní kroužky se speciální povrchovou úpravou.

Panamera Turbo S bude využívat sedmistupňový automat PDK, se kterým zrychlí z 0 – 100 km/h za 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost se posune na hranici 310 km/h. Podle organizece NEDC by to Turbo S mělo vše zvládnout se spotřebou 10,2 litru / 100 km, což však není moc reálná hodnota. 

Vůz se představí hned ve dvou variantách.  První verze bude oplývat základním rozvorem o délce 2920 mm, za příplatek si pak budete moct objednat verzi Executive, která má rozvor prodloužený na 3070 mm. Co se týče výbavy vozu, tak ta bude naprostým vrcholem. Kromě sady jízdních asistentů zde najdeme dále například systém PDCC s aktivními stabilizátory, karbon-keramické vrtané brzdy, dále systém Porsche Torque Vectoring Plus s aktivním přesměrováním síly na příslušné kolo s lepší trakcí či elektronicky řízenou uzávěrkou zadního diferenciálu. Dále je vhodné uvést, že v základu nalezneme i vzduchové pérování nebo adaptivní tlumiče. 

Prodej nového Porsche Panamera Turbo S odstartuje na německém trhu v  lednu 2014 , a to za částku 180 024 Eur (v přepočtu 4,5 milionu Kč). Prodloužená verze Executive bude k mání za 197 041 (v přepočtu 5,1 milionu Kč).

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.