Na tokijském autosalonu se kromě jiných značek představí i automobilka Porsche, která sem přiveze nejsilnější variantu své sportovní limuzíny, nesoucí označení Panamera Turbo S.
Na tokijském autosalonu se kromě jiných značek představí i automobilka Porsche, která sem přiveze nejsilnější variantu své sportovní limuzíny, nesoucí označení Panamera Turbo S.
Doposud byla vrcholem modelové řady Panamera Turbo, ukrývající pod kapotou 4,8 litrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel. Ten poskytoval výkon 520 koní a 700 Nm (s paketem Sport Chrono až 770 m). S dvouspojkovou převodovkou PDK a pohonem všech kol se zrychlení z 0 -100 km/h odehraje za 3,9 sekundy, maximálka u verze Turbo činí 305 km/h.
Porsche Panamera Turbo S jde však o velký kus dál. Motor zůstal zachován, ovšem v této verzi poskytuje plných 570 koní a 750 Nm. Změny se podařilo dosáhnout díky úpravě hardwaru řídící jednotky. Motor dostal nová turbodmychadla s většími kompresorovými komorami, nové hliníkové písty a nebo pístní kroužky se speciální povrchovou úpravou.
Panamera Turbo S bude využívat sedmistupňový automat PDK, se kterým zrychlí z 0 – 100 km/h za 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost se posune na hranici 310 km/h. Podle organizece NEDC by to Turbo S mělo vše zvládnout se spotřebou 10,2 litru / 100 km, což však není moc reálná hodnota.
Vůz se představí hned ve dvou variantách. První verze bude oplývat základním rozvorem o délce 2920 mm, za příplatek si pak budete moct objednat verzi Executive, která má rozvor prodloužený na 3070 mm. Co se týče výbavy vozu, tak ta bude naprostým vrcholem. Kromě sady jízdních asistentů zde najdeme dále například systém PDCC s aktivními stabilizátory, karbon-keramické vrtané brzdy, dále systém Porsche Torque Vectoring Plus s aktivním přesměrováním síly na příslušné kolo s lepší trakcí či elektronicky řízenou uzávěrkou zadního diferenciálu. Dále je vhodné uvést, že v základu nalezneme i vzduchové pérování nebo adaptivní tlumiče.
Prodej nového Porsche Panamera Turbo S odstartuje na německém trhu v lednu 2014 , a to za částku 180 024 Eur (v přepočtu 4,5 milionu Kč). Prodloužená verze Executive bude k mání za 197 041 (v přepočtu 5,1 milionu Kč).
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.