Renault si okrem iného pripravil pre frankfurtský autosalón premiéru modernizovaného modelu Mégane, ktorý po novom zaujme prednou časťou v štýle faceliftovenáho sedanu Fluence a novými motormi pod prednou kapotou.
Renault Mégane dostane už tretí facelift v poradí, ktorý prichádza po necelých dvoch rokoch. Modelový rok 2014 pre francúzsky hatchback znamená nový predný nárazník so zabudovanými diódami pre denné svietenie, ktoré bude umiestnené pri hmlových svetlometoch.
Mégane dostane klasickú masku chladiča, ktorá opticky prepája predné svetlá, ktoré sú po novom o čosi menšie. V jej prostriedku je umiestnené logo automobilky. Hoci sa to nezdá, predná kapota dostala nový tvar.
Automobilka zatiaľ nezverejnila fotografie zadnej časti, tu však neočakávame žiadne zmeny. Modernizácii sa okrem 5-dverovej verzie podrobí kompletne celý modelový rad Mégane, vrátane verzií Coupé, Grandtour, GT a R.S..
Pokiaľ ide o techniku, interiér obohatí najnovšia verzia multimediálneho systému R-Link s dotykovou obrazovkou. Pod kapotou sa objaví výkonnejšia verzia benzínového turbomotora 1,2 TCe s maximálnym výkonom 96 kW/130 k. Povráva sa aj o nasadení preplňovaného trojvalca 0,9 TCe (66 kW/90 k), a motora 1,6 TCe (132 kW/180 k).
Naftové motorizácie by mal obohatiť dvakrát preplňovaný štvorvalec 1,6 dCi s maximálnym výkonom 118 kW, ktorý nahradí motor 2,0 dCi. Podrobnejšie informácie automobilka zverejní priamo na autosalóne vo Frankfurte.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.