BMW připravuje novou generaci ostrých vozů střední třídy. Vzhledem k oddělení kupé třídy 3 do samostatné třídy 4 se dočkáme nového modelu s označením M4.
Nové BMW řady 4 je vzhledově podařené, avšak bodykit, který byl představen pro novou generaci kupé, vzhled ještě zlepšuje. Funkční vzhled bez zbytečných křídel a podobných vylomenin vypadá jednoduše skvěle.
Automobilka chce pod kapotu naservírovat 456 koní, které budou pocházet z řádně přeplňovaného třílitrového šestiválce. Ten se pod kapotu vrátí poté, co minulá generace M3 využila osmiválcový motor.
Síla bude z motoru putovat na zadní kola, jak je u automobilky tradicí. Díky přívalu síly by měla novinka zrychlit z klidu na stovku za dobu jen o málo delší než 4 vteřiny.
Koncept se představí na přehlídce Concours d'Elegance v Pebble Beach. Sériovou verzi, která se nebude lišit jinak než v detailech, uvidíme poté již velmi brzy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?