Automobilka Škoda Auto dnes po čtyřech letech oficiálně představila nový facelift modelu Yeti. Vyrábět se bude ve dvou variantách, prodávat se začne koncem letošního roku. Cena by měla být zveřejněna na podzim, řekl Tomáš Kubík ze Škody Auto.
Zásadní novinkou modernizace modelu Yeti je nabídka
dvou samostatných designových linií. Kompaktní SUV značky Škoda bude od této chvíle nabízeno buď v elegantním provedení do města, nebo v outdoorové variantě pro výlety, které mohou vést i mimo silnice. Na první pohled se od sebe liší například provedením předního a zadního nárazníku. Podobně je rozdílné i zpracování bočních lišt a prahů: zatímco Yeti je má lakovány v barvě karoserie, u jeho „outdoorového" sourozence jsou z černého plastu. Škoda Yeti Outdoor je sériově vybavena stříbrnými kryty vnějších zpětných zrcátek.
Modernizované provedení modelu Yeti přichází v novém designu značky Škoda. Přední i zadní část byla přepracována a působí teď mnohem výraznějším dojmem, s jasně patrnými znaky současného designového jazyka: ostrými hranami a liniemi, zdůrazněním horizontální roviny a novým logem.
Obě varianty se drží shodné koncepce vzhledu přídě. Zdůrazněna je horizontální orientace linií s výraznou maskou chladiče a nově tvarovanými světlomety, které jsou nyní volitelně nabízeny jako bi-xenony s integrovaným LED světly pro denní svícení. Přední mlhová světla dostala v souladu s novým designovým jazykem značky Škoda hranatý tvar a jsou umístěna níže v předním nárazníku.
Přepracovaná záď modelů Yeti je jasně členěná. Páté dveře získaly dva kubistické trojúhelníkové prvky a nové logo značky Škoda – přesně v duchu aktuálního designového jazyka značky. Výrazné zadní sdružené svítilny mohou do tmy svítit písmenem „C" tvořeným světelnými diodami.
Nabídka kol byla rozšířena o čtyři kola z lehké slitiny v novém, atraktivním designu. Pestřejší je také paleta barev. Novinkou jsou čtyři metalické odstíny: bílá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic. Poslední z uvedených je k dispozici výlučně pro nejvyšší výbavu Laurin & Klement.
Novinky lze nalézt i v interiéru. Jejich seznam zahrnuje tříramenné volanty v celkem sedmi variantách, nové potahové látky nebo dekorační lišty na přístrojové desce.
První vůz značky ŠKODA s parkovací kamerou
Yeti je prvním modelem značky, který může být na přání vybaven systémem Optical Parking Assistant (zadní parkovací kamerou). Škoda tak modelem Yeti pokračuje v zavádění asistenčních systémů, které přispívají jak komfortu, tak i bezpečnosti jízdy.
Poprvé je Škoda Yeti vybavena také nejnovější generací parkovacího asistenta Automatic Parking Assistant. S ním umí Yeti zacouvat do mezer podélně i příčně k vozovce; z podélných mezer i automaticky vyjede. Dále v SUV mladoboleslavské značky slaví premiéru bezklíčové odemykání, zamykání a startování KESSY. Díky tomuto systému je možné vůz odemknout, zamknout i nastartovat, aniž by klíč musel opustit kapsu.
Velkorysý a funkční: „Simply Clever" cestování
V přepracovaných modelech Škoda Yeti našly uplatnění čtyři nové „Simply Clever" prvky: vedle oboustranného koberce, který se osvědčil už v jiných modelech značky Škoda, se v zavazadlovém prostoru nachází vyjímatelná LED svítilna, pod sedadlem řidiče je držák reflexní vesty a ve dveřích odpadkový koš.
Vedle těchto novinek nabízí přepracovaná Škoda Yeti i všechny dosud známé prvky komfortní výbavy na přání, mezi nimi rozměrnou panoramatickou prosklenou střechu, automatickou dvouzónovou klimatizaci „Climatronic", vyhřívaná sedadla, tempomat, vyhřívané čelní sklo nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.
Klíčovým prvkem interiéru vozu Škoda Yeti i nadále zůstává systém zadních sedadel
Varioflex. Nabízí jedinečnou variabilitu uspořádání: všechna tři sedadla lze jednotlivě sklápět nebo dokonce vyjmout z vozu. Při vyjmutém prostředním sedadle lze boční místa posouvat v podélném i příčném směru. Obratem ruky se tak pětimístný vůz promění ve čtyřmístný, se spoustou prostoru v podélném i příčném směru.
Variabilitu dále zvyšuje řada osvědčených detailů výbavy, jako sklopné opěradlo sedadla spolujezdce, sklopné stolky na zadní straně předních opěradel, spousta odkládacích prostorů nebo praktické držáky na láhve. Důraz na funkčnost v zavazadlovém prostoru dokládají mimo jiné upevňovací oka nebo výklopné háčky na zavěšení zavazadel.
Stejně jako před modernizací, i omlazená Škoda Yeti boduje velkorysou nabídkou prostoru. V žádném jiném kompaktním SUV nemají cestující na zadních sedadlech více místa nad hlavou – konkrétně 1 027 milimetrů. Objem zavazadlového prostoru činí minimálně 405 litrů, po posunutí všech zadních sedadel vpřed je možné ho zvýšit až na 510 litrů. Po vyjmutí všech zadních sedadel vzroste objem pro náklad na vynikajících 1 760 litrů.
Sedm moderních motorů, pohon předních i všech kol, převodovky ručně řazené i dvouspojková DSG
Pro přepracované modely Škoda Yeti jsou k dispozici čtyři naftové a tři benzinové motory, všechny přeplňované turbodmychadlem a s přímým vstřikováním paliva. Jejich paleta sahá od zážehové jednotky 1,2 TSI/77 kW (105 k) až po vznětový agregát 2,0 TDI/125 kW (170 k). V závislosti na konkrétní motorizaci vůz disponuje pohonem buď jen kol přední, nebo obou náprav; pohon všech kol je realizován prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace. Jako automatické převodovky využívá Škoda Yeti výhradně moderní dvouspojková ústrojí DSG s šesti, resp. sedmi stupni.
Verze GreenLine s motorem 1,6 TDI/77 kW, pohonem předních kol a manuální převodovkou produkuje jen 119 g CO2/km. To odpovídá spotřebě 4,6 litru nafty na 100 km. V nabídce jsou také další tři motorizace v provedení Green tec: 2,0 TDI/103 kW s manuální šestistupňovou převodovkou a 1,6 TDI/77 kW se sedmistupňovým DSG. Benzinový motor 1,4 TSI/90 kW v kombinaci s manuální převodovkou se dodává pouze ve variantě Green tec se sníženou spotřebou. Paket Green tec obsahuje systém Start-Stop, rekuperaci brzdné energie a pneumatiky se sníženým valivým odporem.
Naftový motor 2,0 TDI/125 kW je k dispozici také v atraktivní kombinaci pohonu všech kol a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Pro vůz Yeti s pohonem předních kol a motorem 1,6 TDI/77 kW bude nyní možno objednat dvouspojkové ústrojí DSG se sedmi stupni.Bezpečnost na vysoké úrovni
Bezpečnost hrála při navrhování modelu Škoda Yeti zásadní roli. Za ochranu posádky získalo kompaktní SUV při svém uvedení na trh v roce 2009 maximální možné hodnocení v testech Euro NCAP v podobě pěti hvězdiček.
Aktivní bezpečnost zvyšuje ESC (Electronic Stability Control) s ABS a brzdovým asistentem. Tyto systémy jsou součástí sériové výbavy pro země EU. Mlhové světlomety je možno volitelně vybavit i funkcí přisvětlování zatáček. Nové bi-xenonové světlomety, na přání s LED světly pro denní svícení, zvyšují bezpečnost za snížené viditelnosti. Vůz může být vybaven elektronickými asistenty pro rozjezd do kopce a pro sjíždění svahů. Kromě toho je v nabídce také kontrola tlaku v pneumatikách.
S elektronicky řízeným pohonem všech kol (mezinápravová spojka Haldex páté generace) a světlou výškou 180 mm je kompaktní SUV připraveno na jízdu nejen na silnicích, ale i mimo zpevněné cesty. Elektronická uzávěrka diferenciálu EDS umožňuje rovnoměrný a komfortní rozjezd na povrchu s nerovnoměrnou adhezí.
V oblasti pasivní bezpečnosti se cestující v modelu Yeti mohou spolehnout až na devět airbagů. Pro bezpečné upevnění dětských sedaček jsou ve voze úchyty Isofix. Bezpečnostní paket doplňují tříbodové pásy (vpředu s přitahovači) a výškově stavitelné hlavové opěrky na všech sedadlech.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.