Nebylo by tu Subaru, aby ze svého kupé BRZ neudělalo i ostřejší variantu s písmeny STI. Je ale otázkou, čeho se u takové novinky dočkáme.
Subaru se před nedávnou dobou pustilo do výroby kupé spolu s Toyotou. Sportovní vůz jako jedno z mála vozů Subaru nemá pohon přední nápravy a také jeho výkon není na poměry značky nijak zářný. Vždyť více koní dostává i hatchback Impreza.
Nicméně u BRZ o výkon až zase tolik nejde. Dvě stě koní stačí k zábavě za volantem, které umí lehký vůz rozdávat spousty. Přesto mnoho zákazníků prahne po ostřejší verzi - a Subaru je vyslyšelo.
Zatím nicméně nevíme jak. Na internet nicméně prosákly první snímky zachycující detaily s písmeny STI, což nezmená nic jiného, než právě sportovní vylepšení.
V úvahu přichází zlepšení mimo motor, například na nápravách, brzdách či na hmotnosti. Úpravy motoru jsou pak možné a vlastně i přímo očekávané, avšak podle všeho nebudou zrovna radikální. Automobilka se totiž nechala slyšet, že pod nízkou kapotu se větší motor nebo turbodmychadlo jednoduše nevejdou. Případná vylepšení jsou tak odkázána jen na drobné ladění, které nemůe přinést více než pár koní navrch. V kombinaci s odlehčením by však i to mohlo přinést zajímavé výsledky.
A kdy? To Subaru neoznámilo. Prý brzy...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.