Nebylo by tu Subaru, aby ze svého kupé BRZ neudělalo i ostřejší variantu s písmeny STI. Je ale otázkou, čeho se u takové novinky dočkáme.
Subaru se před nedávnou dobou pustilo do výroby kupé spolu s Toyotou. Sportovní vůz jako jedno z mála vozů Subaru nemá pohon přední nápravy a také jeho výkon není na poměry značky nijak zářný. Vždyť více koní dostává i hatchback Impreza.
Nicméně u BRZ o výkon až zase tolik nejde. Dvě stě koní stačí k zábavě za volantem, které umí lehký vůz rozdávat spousty. Přesto mnoho zákazníků prahne po ostřejší verzi - a Subaru je vyslyšelo.
Zatím nicméně nevíme jak. Na internet nicméně prosákly první snímky zachycující detaily s písmeny STI, což nezmená nic jiného, než právě sportovní vylepšení.
V úvahu přichází zlepšení mimo motor, například na nápravách, brzdách či na hmotnosti. Úpravy motoru jsou pak možné a vlastně i přímo očekávané, avšak podle všeho nebudou zrovna radikální. Automobilka se totiž nechala slyšet, že pod nízkou kapotu se větší motor nebo turbodmychadlo jednoduše nevejdou. Případná vylepšení jsou tak odkázána jen na drobné ladění, které nemůe přinést více než pár koní navrch. V kombinaci s odlehčením by však i to mohlo přinést zajímavé výsledky.
A kdy? To Subaru neoznámilo. Prý brzy...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.