Britská značka Jaguar by měla na autosalonu ve Frankfurtu představit tak trochu podivný model. Půjde o první SUV v historii značky, prozatím v podobě konceptu.
Jaguar v současné době připravuje rozšíření modelové řady o dva vozy. Prvním by měl být nejmenší prodávaný sedan, který zamíří bojovat s triem Audi A4, BMW 3 a Mercedes Benz C. Platforma však poslouží také novému SUV, které by mělo malý sedan následovat.
Nové modely se představí již v dohledné době, zejména malý sedan se již velmi blíží. Příbuzné SUV se však bude rodit o něco déle. Jeho příchod očekáváme přibližně za dva roky, tedy v druhé polovině roku 2015. Přesto bychom se již letos mohli dočkat jeho náznaku v podobě studie na autosalonu ve Frankfurtu.
Jasné zatím není, jak se bude nové SUV jmenovat. Je prakticky jisté, že Jaguar využije jméno Q-type, zatím však není jasné, zda ho dostane malý sedan nebo SUV. Je otázkou, zda by se automobilka použitím písmena Q u SUV nedostala do křížku s Audi.
Pod kapotou by se měly objevit motory o objemu 2 a 3 litry, jejichž výkony mají být 240 a 340 koní. O něco slabší budou diesely, které dosáhnou na výkony 160 až 240 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?