Britská značka Jaguar by měla na autosalonu ve Frankfurtu představit tak trochu podivný model. Půjde o první SUV v historii značky, prozatím v podobě konceptu.
Jaguar v současné době připravuje rozšíření modelové řady o dva vozy. Prvním by měl být nejmenší prodávaný sedan, který zamíří bojovat s triem Audi A4, BMW 3 a Mercedes Benz C. Platforma však poslouží také novému SUV, které by mělo malý sedan následovat.
Nové modely se představí již v dohledné době, zejména malý sedan se již velmi blíží. Příbuzné SUV se však bude rodit o něco déle. Jeho příchod očekáváme přibližně za dva roky, tedy v druhé polovině roku 2015. Přesto bychom se již letos mohli dočkat jeho náznaku v podobě studie na autosalonu ve Frankfurtu.
Jasné zatím není, jak se bude nové SUV jmenovat. Je prakticky jisté, že Jaguar využije jméno Q-type, zatím však není jasné, zda ho dostane malý sedan nebo SUV. Je otázkou, zda by se automobilka použitím písmena Q u SUV nedostala do křížku s Audi.
Pod kapotou by se měly objevit motory o objemu 2 a 3 litry, jejichž výkony mají být 240 a 340 koní. O něco slabší budou diesely, které dosáhnou na výkony 160 až 240 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.