Kórejský Ssangyong Korando čaká v blízkej dobe rozsiahlejší facelift. K dispozícii máme zatiaľ neoficiálne fotografie, ktoré odhaľujú novú prednú časť modelu a prepracovaný interiér.
Model Korando je jednoznačne najkrajším produktom automobilky Ssangyong, na tom sa asi zhodne väčšina z nás. Za jeho dizajnom stojí svetoznámy Giorgetto Giugiaro, no po pár rokoch predaja je potrebné menšie osvieženie vzhľadu.
Predná časť faceliftovaného Koranda dostane prepracované svetlomety a masku chladiča, v štýle nedávno modernizovaného veľkého vanu Rhodius. Nový je aj predný nárazník s väčším nasávacím otvorom.
Interiér je kompletne prepracovaný, jeho línie pripomínajú konkurenčný Hyundai ix35. Nová stredová konzola ukrýva inovovaný panel klimatizácie a autorádia.
Modernizovaný Ssangyong Korando sa s najväčšou pravdepodobnosťou predstaví na jesennom autosalóne vo Frankfurte.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.