Kompaktné kombi španielskej automobilke Seat doteraz chýbalo. To sa však s príchodom očakávaného modelu Leon ST konečne zmení.
Automobilka ukázala prvé oficiálne fotografie novinky, ktorá zamieri už čoskoro aj na náš automobilový trh.
Hneď na začiatku treba uznať dizajnérov za kus dobre odvedenej práce. Kombík kombinuje dynamické línie s poriadnou dávkou elegancie, celkové tvary sú veľmi vyvážené. Na druhej strane je pravda, že niekto si môže nový Leon ST veľmi ľahko zameniť s menšou Ibizou, po ktorej zdedil väčší model množstvo dizajnových prvkov.
V prednej časti ostáva všetko po starom, veľké zmeny sa však oproti 5-dverovéhu hatchbacku odohrali v zadnej časti. Tá v svojich útrobách ukrýva batožinový priestor so základným objemom slušných 589 litrov. Pre porovnanie, koncernoví súrodenci Golf Variant a Octavia Combi sa pýšia hodnotami 605 a 610 litrov.
Technickou zaujímavosťou je fakt, že Leon ST bude v ponuke aj s pohonom 4x4, po vzore koncernových súrodencov. Pod prednou kapotou budú dostupné známe motorizácie 1,2 TSI (63 kW/86 k a 77 kW/105 k), 1,4 TSI (90 kW/122 k, 103 kW/140 k) a 1,8 TSI (132 kW/180 k). Z nafotvých motorov budú k dispozícii štvorvalce 1,6 TDI (66 kW/90 k, 77 kW/105 k) a 2,0 TDI (110 kW/150 k, 135 kW/184 k).
Nové španielske kombi sa oficiálne predstaví na jesennom frankfurtskom autosalóne.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.