Kompaktné kombi španielskej automobilke Seat doteraz chýbalo. To sa však s príchodom očakávaného modelu Leon ST konečne zmení.
Automobilka ukázala prvé oficiálne fotografie novinky, ktorá zamieri už čoskoro aj na náš automobilový trh.
Hneď na začiatku treba uznať dizajnérov za kus dobre odvedenej práce. Kombík kombinuje dynamické línie s poriadnou dávkou elegancie, celkové tvary sú veľmi vyvážené. Na druhej strane je pravda, že niekto si môže nový Leon ST veľmi ľahko zameniť s menšou Ibizou, po ktorej zdedil väčší model množstvo dizajnových prvkov.
V prednej časti ostáva všetko po starom, veľké zmeny sa však oproti 5-dverovéhu hatchbacku odohrali v zadnej časti. Tá v svojich útrobách ukrýva batožinový priestor so základným objemom slušných 589 litrov. Pre porovnanie, koncernoví súrodenci Golf Variant a Octavia Combi sa pýšia hodnotami 605 a 610 litrov.
Technickou zaujímavosťou je fakt, že Leon ST bude v ponuke aj s pohonom 4x4, po vzore koncernových súrodencov. Pod prednou kapotou budú dostupné známe motorizácie 1,2 TSI (63 kW/86 k a 77 kW/105 k), 1,4 TSI (90 kW/122 k, 103 kW/140 k) a 1,8 TSI (132 kW/180 k). Z nafotvých motorov budú k dispozícii štvorvalce 1,6 TDI (66 kW/90 k, 77 kW/105 k) a 2,0 TDI (110 kW/150 k, 135 kW/184 k).
Nové španielske kombi sa oficiálne predstaví na jesennom frankfurtskom autosalóne.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.