BMW radu 4 sa verejnosti po prvý krát ukázalo len prednedávnom, no automobilka už zverejnila oficiálne fotografie upravenej verzie s doplnkami M Performance.
„Trojkový bavorák“ vo verzii kupé je už minulosťou. Jeho nástupcom je zakladateľ novej rady 4 , ktorý však nie je ničím iným, ako verzia kupé odvodená od nového sedanu radu 3, ktorý sa už pár mesiacov predáva.
BMW 4 s paketom M Performance bude medzistupňom medzi bežnými verziami a špičkovou verziou M4. Spomínaný paket obsahuje športový bodykit s agresívnejším predným nárazníkom s karbónovou spodnou časťou a zväčšenými nasávacími otvormi. Spätná zrkadlá a bočné prahy sú rovnako z karbónu, z tohto materiálu je vyhotovený aj zadný difúzor. Zadnej časti dominujú zdvojené koncovky výfuku a spojler na veku kufra.
Interiér je už v základe športovo ladený, v tejto úprave mu nechýba trojramenný „emkový“ volant s hrubším vencom s integrovanými indikátormi. Samozrejmosťou sú karbónové doplnky vo výplniach dverí a na stredovej konzole.
Balík M Performance nie je len o úpravách vzhľadu, ale aj o vyladení motorov pod prednou kapotou. Úpravami výfukového systému a prepracovanej riadiacej jednotky sa navýšili výkony verzií 420d (zo 135 kW/184 k na 145 kW/197 k), 328i (zo 180 kW/245 k na 200 kW/272 k) a 435i (z 225 kW/306 k na 250 kW/340 k).
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.