BMW radu 4 sa verejnosti po prvý krát ukázalo len prednedávnom, no automobilka už zverejnila oficiálne fotografie upravenej verzie s doplnkami M Performance.
„Trojkový bavorák“ vo verzii kupé je už minulosťou. Jeho nástupcom je zakladateľ novej rady 4 , ktorý však nie je ničím iným, ako verzia kupé odvodená od nového sedanu radu 3, ktorý sa už pár mesiacov predáva.
BMW 4 s paketom M Performance bude medzistupňom medzi bežnými verziami a špičkovou verziou M4. Spomínaný paket obsahuje športový bodykit s agresívnejším predným nárazníkom s karbónovou spodnou časťou a zväčšenými nasávacími otvormi. Spätná zrkadlá a bočné prahy sú rovnako z karbónu, z tohto materiálu je vyhotovený aj zadný difúzor. Zadnej časti dominujú zdvojené koncovky výfuku a spojler na veku kufra.
Interiér je už v základe športovo ladený, v tejto úprave mu nechýba trojramenný „emkový“ volant s hrubším vencom s integrovanými indikátormi. Samozrejmosťou sú karbónové doplnky vo výplniach dverí a na stredovej konzole.
Balík M Performance nie je len o úpravách vzhľadu, ale aj o vyladení motorov pod prednou kapotou. Úpravami výfukového systému a prepracovanej riadiacej jednotky sa navýšili výkony verzií 420d (zo 135 kW/184 k na 145 kW/197 k), 328i (zo 180 kW/245 k na 200 kW/272 k) a 435i (z 225 kW/306 k na 250 kW/340 k).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?