Pátá faceliftovaná generace malého vozu německého koncernu přinese tříválec, mírně upravené aktuální tvary, široké barevné provedení
Volkswagen Polo, malý vůz s velkou tradicí. Asi takto bychom mohli bez okolků definovat oblíbený hatchback německého výrobce „lidových“ vozidel. Automobil, brilantně vystihující známý poměr cena/výkon, začal koncern vyrábět před dlouhými 38 lety, tedy v roce 1975 pod označením Typ 86, aktuální 6R (2009 až současnost) se tak dočká rovné dva roky před nástupem v pořadí další šesté generace lehkého faceliftu.
Dle německého magazínu Auto Bild, budou změny patrné především v přední a zadní části vozu v podobě upravených linek a tvarů nárazníku, kapoty a blatníků, svítilen či designů kol, včetně širšího výběru lakování karoserie. Vnitřní prostor nabídne modifikovanou palubní desku, upravené pakety výbavy a další.
Největší novinkou však zůstává nový pohonný tříválcový agregát 1,0 TSI, alespoň co se týče obsazení ve výše uvedeném modelu. Momentálně jej totiž výrobce užívá v trojici vozů – Škoda Citigo, Seat Mii a VW Up! V Polu má oproti zbylým poskytovat výkon 66 kW (cca 90 k).
Facelift přichází „těsně“ před novou šestou generací. Rok 2015 bude ve znamení platformy MQB, optimalizovaných pohonných agregátů a zcela nového designu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.