Pátá faceliftovaná generace malého vozu německého koncernu přinese tříválec, mírně upravené aktuální tvary, široké barevné provedení
Volkswagen Polo, malý vůz s velkou tradicí. Asi takto bychom mohli bez okolků definovat oblíbený hatchback německého výrobce „lidových“ vozidel. Automobil, brilantně vystihující známý poměr cena/výkon, začal koncern vyrábět před dlouhými 38 lety, tedy v roce 1975 pod označením Typ 86, aktuální 6R (2009 až současnost) se tak dočká rovné dva roky před nástupem v pořadí další šesté generace lehkého faceliftu.
Dle německého magazínu Auto Bild, budou změny patrné především v přední a zadní části vozu v podobě upravených linek a tvarů nárazníku, kapoty a blatníků, svítilen či designů kol, včetně širšího výběru lakování karoserie. Vnitřní prostor nabídne modifikovanou palubní desku, upravené pakety výbavy a další.
Největší novinkou však zůstává nový pohonný tříválcový agregát 1,0 TSI, alespoň co se týče obsazení ve výše uvedeném modelu. Momentálně jej totiž výrobce užívá v trojici vozů – Škoda Citigo, Seat Mii a VW Up! V Polu má oproti zbylým poskytovat výkon 66 kW (cca 90 k).
Facelift přichází „těsně“ před novou šestou generací. Rok 2015 bude ve znamení platformy MQB, optimalizovaných pohonných agregátů a zcela nového designu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.