Pátá faceliftovaná generace malého vozu německého koncernu přinese tříválec, mírně upravené aktuální tvary, široké barevné provedení
Volkswagen Polo, malý vůz s velkou tradicí. Asi takto bychom mohli bez okolků definovat oblíbený hatchback německého výrobce „lidových“ vozidel. Automobil, brilantně vystihující známý poměr cena/výkon, začal koncern vyrábět před dlouhými 38 lety, tedy v roce 1975 pod označením Typ 86, aktuální 6R (2009 až současnost) se tak dočká rovné dva roky před nástupem v pořadí další šesté generace lehkého faceliftu.
Dle německého magazínu Auto Bild, budou změny patrné především v přední a zadní části vozu v podobě upravených linek a tvarů nárazníku, kapoty a blatníků, svítilen či designů kol, včetně širšího výběru lakování karoserie. Vnitřní prostor nabídne modifikovanou palubní desku, upravené pakety výbavy a další.
Největší novinkou však zůstává nový pohonný tříválcový agregát 1,0 TSI, alespoň co se týče obsazení ve výše uvedeném modelu. Momentálně jej totiž výrobce užívá v trojici vozů – Škoda Citigo, Seat Mii a VW Up! V Polu má oproti zbylým poskytovat výkon 66 kW (cca 90 k).
Facelift přichází „těsně“ před novou šestou generací. Rok 2015 bude ve znamení platformy MQB, optimalizovaných pohonných agregátů a zcela nového designu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.