Pátá faceliftovaná generace malého vozu německého koncernu přinese tříválec, mírně upravené aktuální tvary, široké barevné provedení
Volkswagen Polo, malý vůz s velkou tradicí. Asi takto bychom mohli bez okolků definovat oblíbený hatchback německého výrobce „lidových“ vozidel. Automobil, brilantně vystihující známý poměr cena/výkon, začal koncern vyrábět před dlouhými 38 lety, tedy v roce 1975 pod označením Typ 86, aktuální 6R (2009 až současnost) se tak dočká rovné dva roky před nástupem v pořadí další šesté generace lehkého faceliftu.
Dle německého magazínu Auto Bild, budou změny patrné především v přední a zadní části vozu v podobě upravených linek a tvarů nárazníku, kapoty a blatníků, svítilen či designů kol, včetně širšího výběru lakování karoserie. Vnitřní prostor nabídne modifikovanou palubní desku, upravené pakety výbavy a další.
Největší novinkou však zůstává nový pohonný tříválcový agregát 1,0 TSI, alespoň co se týče obsazení ve výše uvedeném modelu. Momentálně jej totiž výrobce užívá v trojici vozů – Škoda Citigo, Seat Mii a VW Up! V Polu má oproti zbylým poskytovat výkon 66 kW (cca 90 k).
Facelift přichází „těsně“ před novou šestou generací. Rok 2015 bude ve znamení platformy MQB, optimalizovaných pohonných agregátů a zcela nového designu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?