Unikátnímu elektromobilu nedalo vedení britské automobilky „zelenou“ . Vznikne jen omezený počet prototypů
O novém konceptu britského supersportovního elektromobilu padlo mnohé, ať už hovoříme o zajímavém řešení kapacitními bateriemi a elektromotorem poháněným vozem, dobíjených dvojicí kompaktních plynových turbín či pozdějším druhotným čtyřválcovým šestnáctistovkovým pohonným agregátem dvakrát přeplňovaným, a to turbodmychadlem a kompresorem k tomu.
Jak se nyní dozvídáme. Vlastník britského JLR, automobilka Tata Motors, respektive vedení, neschválilo pokračování a další vývoj projektu. Na místo slibované 250kusové mini série vznikne pouhých 5 prototypů pro nejvýznamnější a zřejmě i nejmovitější klienty značky s šelmou ve znaku.
Jména pěti vyvolených, stejně jako cenu automobilka nezveřejnila. Projekt s výkonem 862 koní a točivým momentem 1000 N.m, zrychlením z 0-60 mil/hod (97 km/h) za 3,0 vteřiny zůstane tak u ledu. Uvidíme, zda blízká budoucnost a konec dlouhodobé finanční krize, která je mimochodem hlavním viníkem skonu konceptu, změní smýšlení a rozhodnutí pověřených.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.