Unikátnímu elektromobilu nedalo vedení britské automobilky „zelenou“ . Vznikne jen omezený počet prototypů
O novém konceptu britského supersportovního elektromobilu padlo mnohé, ať už hovoříme o zajímavém řešení kapacitními bateriemi a elektromotorem poháněným vozem, dobíjených dvojicí kompaktních plynových turbín či pozdějším druhotným čtyřválcovým šestnáctistovkovým pohonným agregátem dvakrát přeplňovaným, a to turbodmychadlem a kompresorem k tomu.
Jak se nyní dozvídáme. Vlastník britského JLR, automobilka Tata Motors, respektive vedení, neschválilo pokračování a další vývoj projektu. Na místo slibované 250kusové mini série vznikne pouhých 5 prototypů pro nejvýznamnější a zřejmě i nejmovitější klienty značky s šelmou ve znaku.
Jména pěti vyvolených, stejně jako cenu automobilka nezveřejnila. Projekt s výkonem 862 koní a točivým momentem 1000 N.m, zrychlením z 0-60 mil/hod (97 km/h) za 3,0 vteřiny zůstane tak u ledu. Uvidíme, zda blízká budoucnost a konec dlouhodobé finanční krize, která je mimochodem hlavním viníkem skonu konceptu, změní smýšlení a rozhodnutí pověřených.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.