Většinu novinek roku 2014 zastíní nejvýkonnější verze Nissanu G-TR Nismo. Pod kapotou potkáme rozsáhlé téměř 580koňové stádo
Vývojové oddělení japonského výrobce automobilů, Nissan Motorsport, čeká v příštím roce významný počin. Přesně v polovině roku 2014 totiž plánuje uvedení dosud nejvýkonnějšího sportovního automobilu ve své historii.
Vůz označovaný jako G-TR Nismo, nabídne téměř 580 koňských sil. Pod kapotou se mu totiž objeví známý, nicméně upravený 3,8litrový vidlicový šestiválec přeplňovaný dvmě turbodmychadly. Nového G-TR ubude na váze. Ruku v ruce se sériovým provedením půjde optimální doladění podvozku a zbylých linií a částí vozu. Vedení si v čele s Andym Palmerem, viceprezidentem společnosti, brousí zuby i na zdolání Severní smyčky Nürburgringu v rekordním čase pod 7 minu a 18 vteřin.
Zda bude čas dosažen či se zlou potáže, uvidíme již brzy. První prototypy jsou připraeny k testování.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.