Většinu novinek roku 2014 zastíní nejvýkonnější verze Nissanu G-TR Nismo. Pod kapotou potkáme rozsáhlé téměř 580koňové stádo
Vývojové oddělení japonského výrobce automobilů, Nissan Motorsport, čeká v příštím roce významný počin. Přesně v polovině roku 2014 totiž plánuje uvedení dosud nejvýkonnějšího sportovního automobilu ve své historii.
Vůz označovaný jako G-TR Nismo, nabídne téměř 580 koňských sil. Pod kapotou se mu totiž objeví známý, nicméně upravený 3,8litrový vidlicový šestiválec přeplňovaný dvmě turbodmychadly. Nového G-TR ubude na váze. Ruku v ruce se sériovým provedením půjde optimální doladění podvozku a zbylých linií a částí vozu. Vedení si v čele s Andym Palmerem, viceprezidentem společnosti, brousí zuby i na zdolání Severní smyčky Nürburgringu v rekordním čase pod 7 minu a 18 vteřin.
Zda bude čas dosažen či se zlou potáže, uvidíme již brzy. První prototypy jsou připraeny k testování.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.