Vůz americké značky, vyráběný na evropském kontinentě, je prvním z řady navazujících hybridů
Ford Focus Electric je předzvěstí „zelených“ zítřků pod taktovkou amerického Fordu. Novinka by se měla dostat na náš trh v srpnu. Další rok se přidají plug-in hybrid C-Max Energi, nedlouho poté pak Mondeo Hybrid.
Pohonný čistě elektrický agregát nabídne výkon 105 kW, maximální rychlost omezenou na 136 km/hod, nulové provozní emise a akční rádius 100, resp. 150 km dle použitého zdroje. Až z 95% brzděním dobíjené Lithium-iontové baterie pojmou patřičný prostor pod kapotou vozu, značný vliv mají i v oblasti hmotnostních specifikací. Jejich výdrž je odvislá od zdolávaného terénu, jízdního stylu řidiče, užívání elektronikou poháněných příslušenství vozu.
Zajímavostí jsou nové systémy BrakeCoach a SmartGaude. Prvně jmenovaný souvisí s brzdami. Program učí jezdce lehkému, pomalému brzdění, díky kterému se do článků dostane větší množství energie. Systém SmartGuide udává řidiči aktuální informace o dojezdové vzdálenosti, ovlivňováno zbylou článkovou energií, stylem řidiče atd.
Cena vozu Electric nebyla dosud stanovena. Během dvou měsíců budeme vědět víc.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?