Legendární model značky slaví „kulaté“. Automobilka nabídne ku příležitosti výročí speciální edici
O výročí modelu 911 jsme již informovali v článku autoroad.cz/nove-modely. Co jsme však dříve netušili, bylo překvapení v podobě uvedení vozu speciální edice s názvem 911 50th Anniversary. To si vedení nechalo až na dnešní dny a nutno podotknout. Je o co stát.
Motor nás sice nepřekvapí. Starý známý plochý boxer s objemem 3,8 l, výkon 294 kW (400 koní), zrychlení z 0-100 km/ za 4,5 vteřiny, maximální rychlost 300 km/hod. se šestistupňovou manuální převodovkou (podobně u automatu PDK) zadním pohonem.
Agregát tedy nic, co ale zbytek. Ten již stojí za zmínku. Především pak novinka v podobě speciálního aktivního tlumení Porsche Active Suspension Management (PASM) či krásná dvacetipalcová paprsková kola Fuchs, inspirované legendárními patnáctkami. Trojice lakování nabízí dvě stupně šedé a tradiční černou, interiér pak sedačky s kostkovaným vzorem, zelené podsvícení budíků a řadu doplňků se symbolem 911 50.
Cena se zastavila na dosti solidních 3 025 000 korun,což je cca o 200 000 korun méně než je cena klasického provedení.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?