Bavorská automobilka predstavuje športový balík s tradičným označením M Sport pre svoj najnovší model X5.
Balík M Sport v podaní automobilky BMW je už tradične súčasťou ponuky všetkých modelov bavorskej značky. Nemôže to byť inak ani pri pred pár dňami predstavenej novej generácii veľkého SUV BMW X5.
O predstavenie novej generácie BMW X5 vám, čitateľom, sa pred necelým týždňom postaral kolega Marek v tomto článku. Automobilka vydala aj oficiálne informácie o športovom pakete M Sport, chýbali však oficiálne fotografie, ktoré už máme k dispozícii.
BMW X5 s paketom M Sport prináša agresívnejší predný nárazník s mohutnými nasávacími otvormi, oproti bežným verziám chýba aj čierne plastové lemovanie. Nechýba mohutné lemovanie bočných prahov, zadný nárazník zaujme zakomponovanými koncovkami výfuku.
Automobilka zverejnila taktiež podobu špičkového naftového modelu M 50d. Ten sa od paketu M Sport vpredu líši dekoratívnymi mriežkami, ktoré pretínajú krajné nasávacie otvory v nárazníku. Zadné partie oboch verzií sú totožné. V ponuke nebudú chýbať ani 19- a 20-palcové zliatinové disky, adaptívny športový podvozok alebo športové sedadlá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.