Európska verzia sedanu Honda Civic sa čoskoro začne predávať v podobe pre modelový rok 2014. Zaujme predovšetkým upraveným dizajnom.
Japonci sa rozhodli modernizovať európsku verziu modelu Honda Civic v prevedení Sedan. Po vydarenom hatchbacku sa takáto zmena naozaj žiadala, decentné retuše sedanu nižšej strednej triedy pôsobia vcelku sviežo.
Hneď na úvod musíme poznamenať, že hoci sa jedná o európsku verziu modelu, na našom trhu sa nepredáva. Úpravy spočívajú v zmenenej prednej časti s upravenou maskou s chrómovým lemovaním a agresívnejším nárazníkom. Tvar svetlometov ostal zachovaný.
Vzadu zaujmú nové koncové svetlomety v horizontálnej podobe, spája ich chrómovaná lišta. Spodná časť nárazníka dostala odrazky a čiernu lištu s hmlovým svetlometom uprostred. Honda Civic Sedan po drobných úpravách pôsobí ešte dynamickejším dojmom.
Civic v prevedení Sedan sa v Európe bude predávať s benzínovým atmosférickým motorom 1,8 i-VTEC s maximálnym výkonom 103 kW/140 k. K dispozícii bude 6-stupňová manuálna prevodovka, alternatívou je bezstupňová prevodovka CVT.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.