Faceliftové verze modelů Superb a Combi dnes začnou sjíždět z výrobních pásů závodu v Kvasinách
Dnešní den je pro mladoboleslavskou automobilku dalším historickým milníkem. Počínaje dneškem byla zahájena výroba modernizovaných vozů Superb a Combi. V pořadí čtvrtá novinka letošního roku, Škoda Superb, představená v dubnu, se bude spolu s karoserií Combi vyrábět v českých Kvasinách, vzdálených co by kamenem dohodil od Rychnova nad Kněžnou, jednom ze tří republikových závodů.
Těmi zbylými jsou samozřejmě Mladá Boleslav a Vrchlabí, cizinu nepočítaje. V souvislosti se zavedením výroby prohlašuje člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus: „Všichni pracovníci z oblastí výroby, plánování, výroby nářadí a logistiky příkladně táhli za jeden provaz a úspěšně zvládli už čtvrtý letošní náběh nového modelu.“
S nutnou modernizací továrny souvisí nové vybavení v montážní a svařovací hale. Nové jsou logistické procesy, zkušební zařízení a další.
Kvasiny, aktuálně zmodernizovaný závod, momentálně zaměstnává 4 500 konstruktérů, montérů a zbylých pracovníků. Za uplynulý rok z továrních pásů sjelo více než 150 tisíc vozů. Jednalo se o modely Roomster a Yeti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.