Faceliftové verze modelů Superb a Combi dnes začnou sjíždět z výrobních pásů závodu v Kvasinách
Dnešní den je pro mladoboleslavskou automobilku dalším historickým milníkem. Počínaje dneškem byla zahájena výroba modernizovaných vozů Superb a Combi. V pořadí čtvrtá novinka letošního roku, Škoda Superb, představená v dubnu, se bude spolu s karoserií Combi vyrábět v českých Kvasinách, vzdálených co by kamenem dohodil od Rychnova nad Kněžnou, jednom ze tří republikových závodů.
Těmi zbylými jsou samozřejmě Mladá Boleslav a Vrchlabí, cizinu nepočítaje. V souvislosti se zavedením výroby prohlašuje člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus: „Všichni pracovníci z oblastí výroby, plánování, výroby nářadí a logistiky příkladně táhli za jeden provaz a úspěšně zvládli už čtvrtý letošní náběh nového modelu.“
S nutnou modernizací továrny souvisí nové vybavení v montážní a svařovací hale. Nové jsou logistické procesy, zkušební zařízení a další.
Kvasiny, aktuálně zmodernizovaný závod, momentálně zaměstnává 4 500 konstruktérů, montérů a zbylých pracovníků. Za uplynulý rok z továrních pásů sjelo více než 150 tisíc vozů. Jednalo se o modely Roomster a Yeti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.