Faceliftové verze modelů Superb a Combi dnes začnou sjíždět z výrobních pásů závodu v Kvasinách
Dnešní den je pro mladoboleslavskou automobilku dalším historickým milníkem. Počínaje dneškem byla zahájena výroba modernizovaných vozů Superb a Combi. V pořadí čtvrtá novinka letošního roku, Škoda Superb, představená v dubnu, se bude spolu s karoserií Combi vyrábět v českých Kvasinách, vzdálených co by kamenem dohodil od Rychnova nad Kněžnou, jednom ze tří republikových závodů.
Těmi zbylými jsou samozřejmě Mladá Boleslav a Vrchlabí, cizinu nepočítaje. V souvislosti se zavedením výroby prohlašuje člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus: „Všichni pracovníci z oblastí výroby, plánování, výroby nářadí a logistiky příkladně táhli za jeden provaz a úspěšně zvládli už čtvrtý letošní náběh nového modelu.“
S nutnou modernizací továrny souvisí nové vybavení v montážní a svařovací hale. Nové jsou logistické procesy, zkušební zařízení a další.
Kvasiny, aktuálně zmodernizovaný závod, momentálně zaměstnává 4 500 konstruktérů, montérů a zbylých pracovníků. Za uplynulý rok z továrních pásů sjelo více než 150 tisíc vozů. Jednalo se o modely Roomster a Yeti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?