BMW již po dvě generace nabízí rozšíření své nabídky v podobě velkého SUV X5. Třetí generace je evolucí generace druhé, což ale neznamená, že by nepřinášela nic nového.
BMW svůj model X5 vyvinulo jako přímou konkurenci třídě ML od Mercedesu. Jak je ale u této bavorské značky zvykem, důraz je kladen na sportovnější pojetí, což se odráží i v SUV značky.
Design je hybridem mezi současnou X5 a novým pojetím, které přinesla nová generace řady 3. Jednoznačným poznávacím znakem jsou tak světlomety propojené s maskou chladiče, tradičními ledvinkami. Ve voze, který na délku měří 489 cm, však nalezneme i odkazy na generaci minulou.
Jak to tak dnes bývá, novinka je o 3 centimetry delší než současná generace, přesto však metrák zhubla. V dostatečně dlouhém těle nalezneme sedm sedadel, přičemž ta poslední budou určena spíše dětem. Díky posunovací prostřední lavici nicméně bude možné udělat jim trochu více místa na kolena.
Prozatím se dočkáme tří motorizací. Základem bude 258koňový třílitrový diesel, na který naváže motor o stejném objemu, avšak s výkonem 380 koní. Nad nimi bude stát benzínový motor, 4,4litrový osmiválec o výkonu 448 koní. Všechny motorizace budou mít pohon obou náprav, avšak později přijde také základní varianta, dieselový dvoulitrový čtyřválec, který nabídne jen pohon zadní nápravy. Naopak na samém vrcholu očekáváme variantu X5 M.
Interiér nabídne tradiční porci luxusu a technologií. Zajímavý je například asistent pro jízdu v koloně, který dokáže autonomně posouvat vůz do rychlosti 40 km/h.
Místem představení novinky bude podzimní autosalon ve Frankfurtu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.