BMW již po dvě generace nabízí rozšíření své nabídky v podobě velkého SUV X5. Třetí generace je evolucí generace druhé, což ale neznamená, že by nepřinášela nic nového.
BMW svůj model X5 vyvinulo jako přímou konkurenci třídě ML od Mercedesu. Jak je ale u této bavorské značky zvykem, důraz je kladen na sportovnější pojetí, což se odráží i v SUV značky.
Design je hybridem mezi současnou X5 a novým pojetím, které přinesla nová generace řady 3. Jednoznačným poznávacím znakem jsou tak světlomety propojené s maskou chladiče, tradičními ledvinkami. Ve voze, který na délku měří 489 cm, však nalezneme i odkazy na generaci minulou.
Jak to tak dnes bývá, novinka je o 3 centimetry delší než současná generace, přesto však metrák zhubla. V dostatečně dlouhém těle nalezneme sedm sedadel, přičemž ta poslední budou určena spíše dětem. Díky posunovací prostřední lavici nicméně bude možné udělat jim trochu více místa na kolena.
Prozatím se dočkáme tří motorizací. Základem bude 258koňový třílitrový diesel, na který naváže motor o stejném objemu, avšak s výkonem 380 koní. Nad nimi bude stát benzínový motor, 4,4litrový osmiválec o výkonu 448 koní. Všechny motorizace budou mít pohon obou náprav, avšak později přijde také základní varianta, dieselový dvoulitrový čtyřválec, který nabídne jen pohon zadní nápravy. Naopak na samém vrcholu očekáváme variantu X5 M.
Interiér nabídne tradiční porci luxusu a technologií. Zajímavý je například asistent pro jízdu v koloně, který dokáže autonomně posouvat vůz do rychlosti 40 km/h.
Místem představení novinky bude podzimní autosalon ve Frankfurtu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.