BMW již po dvě generace nabízí rozšíření své nabídky v podobě velkého SUV X5. Třetí generace je evolucí generace druhé, což ale neznamená, že by nepřinášela nic nového.
BMW svůj model X5 vyvinulo jako přímou konkurenci třídě ML od Mercedesu. Jak je ale u této bavorské značky zvykem, důraz je kladen na sportovnější pojetí, což se odráží i v SUV značky.
Design je hybridem mezi současnou X5 a novým pojetím, které přinesla nová generace řady 3. Jednoznačným poznávacím znakem jsou tak světlomety propojené s maskou chladiče, tradičními ledvinkami. Ve voze, který na délku měří 489 cm, však nalezneme i odkazy na generaci minulou.
Jak to tak dnes bývá, novinka je o 3 centimetry delší než současná generace, přesto však metrák zhubla. V dostatečně dlouhém těle nalezneme sedm sedadel, přičemž ta poslední budou určena spíše dětem. Díky posunovací prostřední lavici nicméně bude možné udělat jim trochu více místa na kolena.
Prozatím se dočkáme tří motorizací. Základem bude 258koňový třílitrový diesel, na který naváže motor o stejném objemu, avšak s výkonem 380 koní. Nad nimi bude stát benzínový motor, 4,4litrový osmiválec o výkonu 448 koní. Všechny motorizace budou mít pohon obou náprav, avšak později přijde také základní varianta, dieselový dvoulitrový čtyřválec, který nabídne jen pohon zadní nápravy. Naopak na samém vrcholu očekáváme variantu X5 M.
Interiér nabídne tradiční porci luxusu a technologií. Zajímavý je například asistent pro jízdu v koloně, který dokáže autonomně posouvat vůz do rychlosti 40 km/h.
Místem představení novinky bude podzimní autosalon ve Frankfurtu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?