Nová Toyota Yaris od května i pro americký trh. Tak zní nové krédo TMMF (Toyota Motor Manufacturing France)
Od oficiálního letního loňského představení třetí generace malého hatchbacku japonského výrobce, patřícího do segmentu vozů B, uplynulo již mnoho času. Komu byla klasická verze se spalovacím motorem málo, ten si mohl počkat a kromě pěkného červnového počasí následujícího roku, mu bylo naděleno i hybridní provedení.
K rozsáhlým investicím, spojeným s uvedením a výrobou vozu v míře 125 milionů Eur, se nyní přidává dalších cca 10 milionů Eur, které pro změnu půjdou na vrub speciálních požadavků zámořských trhů.
O jaké speciální požadavky se jedná, automobilka dosud nezveřejnila. Nového Yarisu se tak kromě Američanů dočkají i Kanaďané či Portorikánci.
Uvidíme, jak si vůz nejen v oblasti divokého západu povede. Zda naváže na relativně dobré tuzemské a kontinentální prodeje. Ty činí v Evropě slušných 22%, číselně se ta jedná cca o 180 tisíc vozů. Závod ve Valenciennes, nacházející se na hranicích s Belgií tak pojme celkovou produkci výše zmiňovaného modelu. Yaris zde sjíždí z linek již více než jednu dekádu. Sortiment se spalovacím motorem postupně doplnil HSD, nyní i verze pro USA a zbylé státy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.