Nová Toyota Yaris od května i pro americký trh. Tak zní nové krédo TMMF (Toyota Motor Manufacturing France)
Od oficiálního letního loňského představení třetí generace malého hatchbacku japonského výrobce, patřícího do segmentu vozů B, uplynulo již mnoho času. Komu byla klasická verze se spalovacím motorem málo, ten si mohl počkat a kromě pěkného červnového počasí následujícího roku, mu bylo naděleno i hybridní provedení.
K rozsáhlým investicím, spojeným s uvedením a výrobou vozu v míře 125 milionů Eur, se nyní přidává dalších cca 10 milionů Eur, které pro změnu půjdou na vrub speciálních požadavků zámořských trhů.
O jaké speciální požadavky se jedná, automobilka dosud nezveřejnila. Nového Yarisu se tak kromě Američanů dočkají i Kanaďané či Portorikánci.
Uvidíme, jak si vůz nejen v oblasti divokého západu povede. Zda naváže na relativně dobré tuzemské a kontinentální prodeje. Ty činí v Evropě slušných 22%, číselně se ta jedná cca o 180 tisíc vozů. Závod ve Valenciennes, nacházející se na hranicích s Belgií tak pojme celkovou produkci výše zmiňovaného modelu. Yaris zde sjíždí z linek již více než jednu dekádu. Sortiment se spalovacím motorem postupně doplnil HSD, nyní i verze pro USA a zbylé státy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?