Nová generace Peugeotu střední třídy přejímá vše dobré z nového modelu 208, avšak přináší to v karoserii o 30 čísel delší. Bude mít úspěch?
Peugeot řady 3 již delší dobu bojuje s velikány dané třídy, tedy s Volkswagenem Golf, Fordem Focus a Renaultem Mégane. Další generace s číslem 308 přijíždí nově vyzbrojena šik designem, prostorovou kompaktností a lehkostí. Co tedy nabídne?
Designové linie si novinka vzala z nedávno vypuštěného modelu s číslicí 8 na konci, tedy o třídu menší 208. Tato novinka přinesla do designu menší přední gril, který se v nedávné době u Peugeotu zvětšoval až do nesmyslných rozměrů. Ladný, elegantním liniím lze jen máloco vytknout. Podobně jako u 208, také zde se mezigeneračně zmenšovalo, což není dnes vůbec běžné. Novinka je tak s délkou 425 cm o 3 centimetry kratší. Nejen díky délce poklesla hmotnost o znatelných 140 kilogramů.
Pod kapotou by se měly objevit tradiční motorizace koncernu PSA, zákald by tak měl tvořit tříválec 1,2 o výkonu 82 koní, následovat by měly jednotky 1,4 a 1,6 VTi o výkonech 95 a 120 koní. Vrcholem by pak měla být dvousetkoňová varianta motoru 1,6 THP. Diesely jistě zastoupí 1,6 HDi o výkonech 92 a 115 koní.
Zajímavý je pohled do interiéru. Podobně jako u modelu 208 se budíky přesunuly ze svého tradičního místa v průhledu volantem výše. Je tak nutné nastavit si volant takovým způsobem, aby byl až pod tachometrem, což některým řidičům vadí. Řízení s budíky v dálce však méně odvádí pohled od silnice.
Za pozornost stojí středová konzole. Její čistý design prostrádá i tak základní věc, jako je nastavení klimatizace. Vše by mělo probíhat přes dotykovou obrazovku, což zachovává krásně čisté linie přístrojové desky, avšak s nastavením jen po hmatu se zde počítat nedá.
Novinka by se měla ukázat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by měla jít nedlouho po představení, tedy ještě letos.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.