Nová generace Peugeotu střední třídy přejímá vše dobré z nového modelu 208, avšak přináší to v karoserii o 30 čísel delší. Bude mít úspěch?
Peugeot řady 3 již delší dobu bojuje s velikány dané třídy, tedy s Volkswagenem Golf, Fordem Focus a Renaultem Mégane. Další generace s číslem 308 přijíždí nově vyzbrojena šik designem, prostorovou kompaktností a lehkostí. Co tedy nabídne?
Designové linie si novinka vzala z nedávno vypuštěného modelu s číslicí 8 na konci, tedy o třídu menší 208. Tato novinka přinesla do designu menší přední gril, který se v nedávné době u Peugeotu zvětšoval až do nesmyslných rozměrů. Ladný, elegantním liniím lze jen máloco vytknout. Podobně jako u 208, také zde se mezigeneračně zmenšovalo, což není dnes vůbec běžné. Novinka je tak s délkou 425 cm o 3 centimetry kratší. Nejen díky délce poklesla hmotnost o znatelných 140 kilogramů.
Pod kapotou by se měly objevit tradiční motorizace koncernu PSA, zákald by tak měl tvořit tříválec 1,2 o výkonu 82 koní, následovat by měly jednotky 1,4 a 1,6 VTi o výkonech 95 a 120 koní. Vrcholem by pak měla být dvousetkoňová varianta motoru 1,6 THP. Diesely jistě zastoupí 1,6 HDi o výkonech 92 a 115 koní.
Zajímavý je pohled do interiéru. Podobně jako u modelu 208 se budíky přesunuly ze svého tradičního místa v průhledu volantem výše. Je tak nutné nastavit si volant takovým způsobem, aby byl až pod tachometrem, což některým řidičům vadí. Řízení s budíky v dálce však méně odvádí pohled od silnice.
Za pozornost stojí středová konzole. Její čistý design prostrádá i tak základní věc, jako je nastavení klimatizace. Vše by mělo probíhat přes dotykovou obrazovku, což zachovává krásně čisté linie přístrojové desky, avšak s nastavením jen po hmatu se zde počítat nedá.
Novinka by se měla ukázat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by měla jít nedlouho po představení, tedy ještě letos.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.