Peugeot 308 - zase o generaci hezčí

Peugeot 308
Peugeot 308, foto: Peugeot
Marek Litzman 13. května 2013 12:55
Sdílej:

Nová generace Peugeotu střední třídy přejímá vše dobré z nového modelu 208, avšak přináší to v karoserii o 30 čísel delší. Bude mít úspěch?

Peugeot řady 3 již delší dobu bojuje s velikány dané třídy, tedy s Volkswagenem Golf, Fordem Focus a Renaultem Mégane. Další generace s číslem 308 přijíždí nově vyzbrojena šik designem, prostorovou kompaktností a lehkostí. Co tedy nabídne?

Designové linie si novinka vzala z nedávno vypuštěného modelu s číslicí 8 na konci, tedy o třídu menší 208. Tato novinka přinesla do designu menší přední gril, který se v nedávné době u Peugeotu zvětšoval až do nesmyslných rozměrů. Ladný, elegantním liniím lze jen máloco vytknout. Podobně jako u 208, také zde se mezigeneračně zmenšovalo, což není dnes vůbec běžné. Novinka je tak s délkou 425 cm o 3 centimetry kratší. Nejen díky délce poklesla hmotnost o znatelných 140 kilogramů.

Pod kapotou by se měly objevit tradiční motorizace koncernu PSA, zákald by tak měl tvořit tříválec 1,2 o výkonu 82 koní, následovat by měly jednotky 1,4 a 1,6 VTi o výkonech 95 a 120 koní. Vrcholem by pak měla být dvousetkoňová varianta motoru 1,6 THP. Diesely jistě zastoupí 1,6 HDi o výkonech 92 a 115 koní. 

Zajímavý je pohled do interiéru. Podobně jako u modelu 208 se budíky přesunuly ze svého tradičního místa v průhledu volantem výše. Je tak nutné nastavit si volant takovým způsobem, aby byl až pod tachometrem, což některým řidičům vadí. Řízení s budíky v dálce však méně odvádí pohled od silnice. 

Za pozornost stojí středová konzole. Její čistý design prostrádá i tak základní věc, jako je nastavení klimatizace. Vše by mělo probíhat přes dotykovou obrazovku, což zachovává krásně čisté linie přístrojové desky, avšak s nastavením jen po hmatu se zde počítat nedá.

Novinka by se měla ukázat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by měla jít nedlouho po představení, tedy ještě letos.

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.