Nová generace Peugeotu střední třídy přejímá vše dobré z nového modelu 208, avšak přináší to v karoserii o 30 čísel delší. Bude mít úspěch?
Peugeot řady 3 již delší dobu bojuje s velikány dané třídy, tedy s Volkswagenem Golf, Fordem Focus a Renaultem Mégane. Další generace s číslem 308 přijíždí nově vyzbrojena šik designem, prostorovou kompaktností a lehkostí. Co tedy nabídne?
Designové linie si novinka vzala z nedávno vypuštěného modelu s číslicí 8 na konci, tedy o třídu menší 208. Tato novinka přinesla do designu menší přední gril, který se v nedávné době u Peugeotu zvětšoval až do nesmyslných rozměrů. Ladný, elegantním liniím lze jen máloco vytknout. Podobně jako u 208, také zde se mezigeneračně zmenšovalo, což není dnes vůbec běžné. Novinka je tak s délkou 425 cm o 3 centimetry kratší. Nejen díky délce poklesla hmotnost o znatelných 140 kilogramů.
Pod kapotou by se měly objevit tradiční motorizace koncernu PSA, zákald by tak měl tvořit tříválec 1,2 o výkonu 82 koní, následovat by měly jednotky 1,4 a 1,6 VTi o výkonech 95 a 120 koní. Vrcholem by pak měla být dvousetkoňová varianta motoru 1,6 THP. Diesely jistě zastoupí 1,6 HDi o výkonech 92 a 115 koní.
Zajímavý je pohled do interiéru. Podobně jako u modelu 208 se budíky přesunuly ze svého tradičního místa v průhledu volantem výše. Je tak nutné nastavit si volant takovým způsobem, aby byl až pod tachometrem, což některým řidičům vadí. Řízení s budíky v dálce však méně odvádí pohled od silnice.
Za pozornost stojí středová konzole. Její čistý design prostrádá i tak základní věc, jako je nastavení klimatizace. Vše by mělo probíhat přes dotykovou obrazovku, což zachovává krásně čisté linie přístrojové desky, avšak s nastavením jen po hmatu se zde počítat nedá.
Novinka by se měla ukázat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by měla jít nedlouho po představení, tedy ještě letos.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.