4. generace oblíbeného všestranného SUV opět o něco lepší. Společně se sloganem „Důvěra v Pohybu“ vyráží do boje o nové zákazníky
Nejnovější generace původně malého vozu kategorie kombi, dnes plnohodnotného robustního SUV se stálým pohonem všech čtyř kol Symmetrical AWD, přináší do světa kvalitu, bezpečnost, současný design a nejmodernější technologie. V kombinaci s nízkou spotřebou, extrémně tvrdým podvozkem, se stává optimálním kandidátem pro všední denní provoz, ale i sportovnější výlety do terénu.
Modelová řada čítá 6 provedení - 2.0D Sport, 2.0D Executive, 2.0D, 2.0XT, 2.0i Executive a 2.0i. Součástí každého je čtyřválcový vznětový nebo zážehový motor s protiběžnými písty, označovaný jako boxer s rozvodem DOHC a 4 ventily na válec. Zdvihový objem činí u benzinové verze 1 995 cm3, u naftové pak 1 998 cm3. Základ tvoří zážehový agregát o výkonu 150 k, 2,0D nabídne 147 k a 350 N.m a pro ty nejnáročnější zde bude vylepšený 2,0litrový benzinový motor s turbem a výkonem 240 k. To vše v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo variátorovou převodovkou Lineartronic.
4. generace je již klasicky tvarově zajímavá, nově však nadchnou i použité materiály a zpracování interiéru, které nebylo dříve u značky standardem. Provedení 2,0 XT a 2,0D SPORT je vybaveno 18" koly z hliníkové slitiny, 2.0i Executive a 2.0D Executive pak sedmnáctkami. Další prvky výbavy tvoří automatické zapínaní světel, ostřikovače světlometů, mlhová světla, automatické stírání čelního skla, vyhřívaní zpětná zrcátka, elektricky ovládané zpětné dveře a mnoho dalšího.
Nejlevnější verze s atmosférickým sáním bude k mání za necelých 680 tisíc korun, luxusnější a dravější 2,0 XT s turbem a převodovkou Lineartronic pak od 989 tisíc korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.