4. generace oblíbeného všestranného SUV opět o něco lepší. Společně se sloganem „Důvěra v Pohybu“ vyráží do boje o nové zákazníky
Nejnovější generace původně malého vozu kategorie kombi, dnes plnohodnotného robustního SUV se stálým pohonem všech čtyř kol Symmetrical AWD, přináší do světa kvalitu, bezpečnost, současný design a nejmodernější technologie. V kombinaci s nízkou spotřebou, extrémně tvrdým podvozkem, se stává optimálním kandidátem pro všední denní provoz, ale i sportovnější výlety do terénu.
Modelová řada čítá 6 provedení - 2.0D Sport, 2.0D Executive, 2.0D, 2.0XT, 2.0i Executive a 2.0i. Součástí každého je čtyřválcový vznětový nebo zážehový motor s protiběžnými písty, označovaný jako boxer s rozvodem DOHC a 4 ventily na válec. Zdvihový objem činí u benzinové verze 1 995 cm3, u naftové pak 1 998 cm3. Základ tvoří zážehový agregát o výkonu 150 k, 2,0D nabídne 147 k a 350 N.m a pro ty nejnáročnější zde bude vylepšený 2,0litrový benzinový motor s turbem a výkonem 240 k. To vše v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo variátorovou převodovkou Lineartronic.
4. generace je již klasicky tvarově zajímavá, nově však nadchnou i použité materiály a zpracování interiéru, které nebylo dříve u značky standardem. Provedení 2,0 XT a 2,0D SPORT je vybaveno 18" koly z hliníkové slitiny, 2.0i Executive a 2.0D Executive pak sedmnáctkami. Další prvky výbavy tvoří automatické zapínaní světel, ostřikovače světlometů, mlhová světla, automatické stírání čelního skla, vyhřívaní zpětná zrcátka, elektricky ovládané zpětné dveře a mnoho dalšího.
Nejlevnější verze s atmosférickým sáním bude k mání za necelých 680 tisíc korun, luxusnější a dravější 2,0 XT s turbem a převodovkou Lineartronic pak od 989 tisíc korun.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.