4. generace oblíbeného všestranného SUV opět o něco lepší. Společně se sloganem „Důvěra v Pohybu“ vyráží do boje o nové zákazníky
Nejnovější generace původně malého vozu kategorie kombi, dnes plnohodnotného robustního SUV se stálým pohonem všech čtyř kol Symmetrical AWD, přináší do světa kvalitu, bezpečnost, současný design a nejmodernější technologie. V kombinaci s nízkou spotřebou, extrémně tvrdým podvozkem, se stává optimálním kandidátem pro všední denní provoz, ale i sportovnější výlety do terénu.
Modelová řada čítá 6 provedení - 2.0D Sport, 2.0D Executive, 2.0D, 2.0XT, 2.0i Executive a 2.0i. Součástí každého je čtyřválcový vznětový nebo zážehový motor s protiběžnými písty, označovaný jako boxer s rozvodem DOHC a 4 ventily na válec. Zdvihový objem činí u benzinové verze 1 995 cm3, u naftové pak 1 998 cm3. Základ tvoří zážehový agregát o výkonu 150 k, 2,0D nabídne 147 k a 350 N.m a pro ty nejnáročnější zde bude vylepšený 2,0litrový benzinový motor s turbem a výkonem 240 k. To vše v kombinaci se šestistupňovou manuální nebo variátorovou převodovkou Lineartronic.
4. generace je již klasicky tvarově zajímavá, nově však nadchnou i použité materiály a zpracování interiéru, které nebylo dříve u značky standardem. Provedení 2,0 XT a 2,0D SPORT je vybaveno 18" koly z hliníkové slitiny, 2.0i Executive a 2.0D Executive pak sedmnáctkami. Další prvky výbavy tvoří automatické zapínaní světel, ostřikovače světlometů, mlhová světla, automatické stírání čelního skla, vyhřívaní zpětná zrcátka, elektricky ovládané zpětné dveře a mnoho dalšího.
Nejlevnější verze s atmosférickým sáním bude k mání za necelých 680 tisíc korun, luxusnější a dravější 2,0 XT s turbem a převodovkou Lineartronic pak od 989 tisíc korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?