Britská automobilka si zaregistrovala dvě nová označení. Přichází tak konečně nové SUV?
Britský úspěšný automobilový výrobce sportovních vozů si nedávno zaregistroval na příslušných úřadech Evropské unie dva nové názvy – Q-Type a XQ. Všichni tak zpozorněli, neboť označení samotná zřejmě přináší s sebou dlouho očekávané a vyhlížené SUV, které doposud v portfoliu karoserií chybělo.
Oficiálně nebylo nic potvrzeno. Jedná se však o zcela logický krok, kterým by se automobilka mohla dát. Pokud si vybavíme seznam nabízených vozů, spatříme téměř vše od sedanu po sportovní roadster. Co však kategorie SUV? V současnosti tak protěžovaná a oblíbená. Není to zbytečné opovrhování možných prodejních úspěchů zvláště za situace, kdy by zřejmě dosti patrná část vývoje s modelem spojená, vzala na sebe sesterská společnost Land Rover a využila tak zřejmě platformy vozu Range Rover?
Uvidíme. Stejně tak jsme zvědavi na konečné označení sportovního užitkového vozidla. Dvojice registrovaných názvů nás bude klamat ještě dlouho, historie pojmenování však hovoří spíše ve prospěch XQ, které by plynule navázalo na modely XK a XF.
Kdy by jsme se mohli s novinkou setkat, není prozatím dáno. Výhledově to jistě nebude, neboť blízká budoucnost je v případě automobilky ve znamení sedanu XS. Nejblíže tak po roce 2015.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.