Britská automobilka si zaregistrovala dvě nová označení. Přichází tak konečně nové SUV?
Britský úspěšný automobilový výrobce sportovních vozů si nedávno zaregistroval na příslušných úřadech Evropské unie dva nové názvy – Q-Type a XQ. Všichni tak zpozorněli, neboť označení samotná zřejmě přináší s sebou dlouho očekávané a vyhlížené SUV, které doposud v portfoliu karoserií chybělo.
Oficiálně nebylo nic potvrzeno. Jedná se však o zcela logický krok, kterým by se automobilka mohla dát. Pokud si vybavíme seznam nabízených vozů, spatříme téměř vše od sedanu po sportovní roadster. Co však kategorie SUV? V současnosti tak protěžovaná a oblíbená. Není to zbytečné opovrhování možných prodejních úspěchů zvláště za situace, kdy by zřejmě dosti patrná část vývoje s modelem spojená, vzala na sebe sesterská společnost Land Rover a využila tak zřejmě platformy vozu Range Rover?
Uvidíme. Stejně tak jsme zvědavi na konečné označení sportovního užitkového vozidla. Dvojice registrovaných názvů nás bude klamat ještě dlouho, historie pojmenování však hovoří spíše ve prospěch XQ, které by plynule navázalo na modely XK a XF.
Kdy by jsme se mohli s novinkou setkat, není prozatím dáno. Výhledově to jistě nebude, neboť blízká budoucnost je v případě automobilky ve znamení sedanu XS. Nejblíže tak po roce 2015.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?