Britská automobilka si zaregistrovala dvě nová označení. Přichází tak konečně nové SUV?
Britský úspěšný automobilový výrobce sportovních vozů si nedávno zaregistroval na příslušných úřadech Evropské unie dva nové názvy – Q-Type a XQ. Všichni tak zpozorněli, neboť označení samotná zřejmě přináší s sebou dlouho očekávané a vyhlížené SUV, které doposud v portfoliu karoserií chybělo.
Oficiálně nebylo nic potvrzeno. Jedná se však o zcela logický krok, kterým by se automobilka mohla dát. Pokud si vybavíme seznam nabízených vozů, spatříme téměř vše od sedanu po sportovní roadster. Co však kategorie SUV? V současnosti tak protěžovaná a oblíbená. Není to zbytečné opovrhování možných prodejních úspěchů zvláště za situace, kdy by zřejmě dosti patrná část vývoje s modelem spojená, vzala na sebe sesterská společnost Land Rover a využila tak zřejmě platformy vozu Range Rover?
Uvidíme. Stejně tak jsme zvědavi na konečné označení sportovního užitkového vozidla. Dvojice registrovaných názvů nás bude klamat ještě dlouho, historie pojmenování však hovoří spíše ve prospěch XQ, které by plynule navázalo na modely XK a XF.
Kdy by jsme se mohli s novinkou setkat, není prozatím dáno. Výhledově to jistě nebude, neboť blízká budoucnost je v případě automobilky ve znamení sedanu XS. Nejblíže tak po roce 2015.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?