Britská automobilka si zaregistrovala dvě nová označení. Přichází tak konečně nové SUV?
Britský úspěšný automobilový výrobce sportovních vozů si nedávno zaregistroval na příslušných úřadech Evropské unie dva nové názvy – Q-Type a XQ. Všichni tak zpozorněli, neboť označení samotná zřejmě přináší s sebou dlouho očekávané a vyhlížené SUV, které doposud v portfoliu karoserií chybělo.
Oficiálně nebylo nic potvrzeno. Jedná se však o zcela logický krok, kterým by se automobilka mohla dát. Pokud si vybavíme seznam nabízených vozů, spatříme téměř vše od sedanu po sportovní roadster. Co však kategorie SUV? V současnosti tak protěžovaná a oblíbená. Není to zbytečné opovrhování možných prodejních úspěchů zvláště za situace, kdy by zřejmě dosti patrná část vývoje s modelem spojená, vzala na sebe sesterská společnost Land Rover a využila tak zřejmě platformy vozu Range Rover?
Uvidíme. Stejně tak jsme zvědavi na konečné označení sportovního užitkového vozidla. Dvojice registrovaných názvů nás bude klamat ještě dlouho, historie pojmenování však hovoří spíše ve prospěch XQ, které by plynule navázalo na modely XK a XF.
Kdy by jsme se mohli s novinkou setkat, není prozatím dáno. Výhledově to jistě nebude, neboť blízká budoucnost je v případě automobilky ve znamení sedanu XS. Nejblíže tak po roce 2015.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.