Porsche 911Turbo a Turbo S: výroční generace nabídne opět mnohem více

Stanislav Růžička, 4. května 2013, 11:06 Google+

Automobilová ikona značky, Porsche 911, přichází k 40. výročí výrobce Porsche s dvojitou porcí zábavy

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Porsche 911

Porsche 911 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Je tomu aktuálně 50 let od prvního frankfurtského představení světově známé sportovní ikony, modelu Porsche 911. Od těch dob se událo mnohé, svět se změnil, kvalita z let minulých však zůstává. V tomto duchu můžeme směle hovořit i o Porsche 911, původně označovaném jako 901, dle továrního číslování.

Ten aktuálně vychází v doposud nejnovější šesté generaci. Od počátku nabídne potencionálním zákazníkům volbu mezi dvěma výkonovými provedeními, Turbem 911 a Turbem 911 S.

Plochý 3,8 litrový šestiválcový agregát boxer je založen na technologii přímého vstřikování paliva, unikátním přeplňování VGT (Variable Geometrie Turbocharger) pomocí dvou turbodmychadel, nově systémem pohonu všech kol PTM. Generuje 383 kW (520 koní) v modelu 911 Turbo a 412 kW (560 koní) v modelu Turbo S. Samozřejmostí je vysoký točivý moment a 16% snížení spotřeby. To vše díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK a speciálnímu řízení teploty.

Zajímavý prvek vnějšího zpracování utváří adaptivní aerodynamika v podání předního a zadního spoileru, LED technologie předních světlometů, funkce natáčení zadních kol v závislosti na rychlosti jízdy. Uvnitř zaujme kombinace černo/červeného čalounění sportovních sedaček s 18 nastavitelnými módy a pamětí, zvukový systém Bose či příplatkový Burmester, řada doplňků v imitaci karbon, výsostná 20palcová kovaná kola, aktivní systém kamer či tempomat.

Ceny začínají na 162 tisících eur u verze Turbo, verze Turbo S bude k dostání za více než 195 tisíc eur včetně DPH. Do prodejů se mají dostat v září letošního roku.

Vytisknout

Diskuze: Porsche 911Turbo a Turbo S: výroční generace nabídne opět mnohem více

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type Coupé - i uzavřená kočka má šarm

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud