Automobilová ikona značky, Porsche 911, přichází k 40. výročí výrobce Porsche s dvojitou porcí zábavy
Je tomu aktuálně 50 let od prvního frankfurtského představení světově známé sportovní ikony, modelu Porsche 911. Od těch dob se událo mnohé, svět se změnil, kvalita z let minulých však zůstává. V tomto duchu můžeme směle hovořit i o Porsche 911, původně označovaném jako 901, dle továrního číslování.
Ten aktuálně vychází v doposud nejnovější šesté generaci. Od počátku nabídne potencionálním zákazníkům volbu mezi dvěma výkonovými provedeními, Turbem 911 a Turbem 911 S.
Plochý 3,8 litrový šestiválcový agregát boxer je založen na technologii přímého vstřikování paliva, unikátním přeplňování VGT (Variable Geometrie Turbocharger) pomocí dvou turbodmychadel, nově systémem pohonu všech kol PTM. Generuje 383 kW (520 koní) v modelu 911 Turbo a 412 kW (560 koní) v modelu Turbo S. Samozřejmostí je vysoký točivý moment a 16% snížení spotřeby. To vše díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK a speciálnímu řízení teploty.
Zajímavý prvek vnějšího zpracování utváří adaptivní aerodynamika v podání předního a zadního spoileru, LED technologie předních světlometů, funkce natáčení zadních kol v závislosti na rychlosti jízdy. Uvnitř zaujme kombinace černo/červeného čalounění sportovních sedaček s 18 nastavitelnými módy a pamětí, zvukový systém Bose či příplatkový Burmester, řada doplňků v imitaci karbon, výsostná 20palcová kovaná kola, aktivní systém kamer či tempomat.
Ceny začínají na 162 tisících eur u verze Turbo, verze Turbo S bude k dostání za více než 195 tisíc eur včetně DPH. Do prodejů se mají dostat v září letošního roku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.