Automobilová ikona značky, Porsche 911, přichází k 40. výročí výrobce Porsche s dvojitou porcí zábavy
Je tomu aktuálně 50 let od prvního frankfurtského představení světově známé sportovní ikony, modelu Porsche 911. Od těch dob se událo mnohé, svět se změnil, kvalita z let minulých však zůstává. V tomto duchu můžeme směle hovořit i o Porsche 911, původně označovaném jako 901, dle továrního číslování.
Ten aktuálně vychází v doposud nejnovější šesté generaci. Od počátku nabídne potencionálním zákazníkům volbu mezi dvěma výkonovými provedeními, Turbem 911 a Turbem 911 S.
Plochý 3,8 litrový šestiválcový agregát boxer je založen na technologii přímého vstřikování paliva, unikátním přeplňování VGT (Variable Geometrie Turbocharger) pomocí dvou turbodmychadel, nově systémem pohonu všech kol PTM. Generuje 383 kW (520 koní) v modelu 911 Turbo a 412 kW (560 koní) v modelu Turbo S. Samozřejmostí je vysoký točivý moment a 16% snížení spotřeby. To vše díky sedmistupňové dvouspojkové převodovce PDK a speciálnímu řízení teploty.
Zajímavý prvek vnějšího zpracování utváří adaptivní aerodynamika v podání předního a zadního spoileru, LED technologie předních světlometů, funkce natáčení zadních kol v závislosti na rychlosti jízdy. Uvnitř zaujme kombinace černo/červeného čalounění sportovních sedaček s 18 nastavitelnými módy a pamětí, zvukový systém Bose či příplatkový Burmester, řada doplňků v imitaci karbon, výsostná 20palcová kovaná kola, aktivní systém kamer či tempomat.
Ceny začínají na 162 tisících eur u verze Turbo, verze Turbo S bude k dostání za více než 195 tisíc eur včetně DPH. Do prodejů se mají dostat v září letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.