Nová generace Renaultu Mégane se ukáže na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Technicky by se měl jen vylepšit, nový ale bude design.
Renault Mégane žije poměrně krátké, přibližně pětileté výrobní cykly. Vzhledem k tomu, že minulá generace se prodává již od roku 2008, je nasnadě, že čtvrtá generace Méganu je blíž než se může zdát.
Současný Mégane je poměrně úspěšný a bylo by překvapením, kdyby na tomto zdařilém kusu chtěla automobilka měnit příliš mnoho. Nové generace známého vozu tak bude vycházet právě z tohoto základu. Měnit by se neměla velikost, příliš změn nenalezneme ani na technice. Největší novinkou bude nové designové vyznění.
Automobilka v současné době zavádí nový designový jazyk, který lze velmi jednoduše rozenznat zejména dominantním logem na přídi. Zatímco ještě v 90 letech bylo módou své logo málem skrývat, současný trend velí maximalizovat logo na přídi tak, aby bylo nepřehlédnutelné. Právě takto postupuje Renault a snaží se nafouknout svůj tradiční kosočtverec do nevídaných rozměrů.
Opět uvidíme čtveřici karosérií, tedy pětidveřový hatchback, třídvéřový hatchback s agresivnějšími tvary připomínajícími kupé, kombík a sedan, který používá vlastní jméno Fluence. S kabrioletem se opět nepočítá.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?