Nová generace Renaultu Mégane se ukáže na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Technicky by se měl jen vylepšit, nový ale bude design.
Renault Mégane žije poměrně krátké, přibližně pětileté výrobní cykly. Vzhledem k tomu, že minulá generace se prodává již od roku 2008, je nasnadě, že čtvrtá generace Méganu je blíž než se může zdát.
Současný Mégane je poměrně úspěšný a bylo by překvapením, kdyby na tomto zdařilém kusu chtěla automobilka měnit příliš mnoho. Nové generace známého vozu tak bude vycházet právě z tohoto základu. Měnit by se neměla velikost, příliš změn nenalezneme ani na technice. Největší novinkou bude nové designové vyznění.
Automobilka v současné době zavádí nový designový jazyk, který lze velmi jednoduše rozenznat zejména dominantním logem na přídi. Zatímco ještě v 90 letech bylo módou své logo málem skrývat, současný trend velí maximalizovat logo na přídi tak, aby bylo nepřehlédnutelné. Právě takto postupuje Renault a snaží se nafouknout svůj tradiční kosočtverec do nevídaných rozměrů.
Opět uvidíme čtveřici karosérií, tedy pětidveřový hatchback, třídvéřový hatchback s agresivnějšími tvary připomínajícími kupé, kombík a sedan, který používá vlastní jméno Fluence. S kabrioletem se opět nepočítá.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.