Nová generace Renaultu Mégane se ukáže na podzimním autosalonu ve Frankfurtu. Technicky by se měl jen vylepšit, nový ale bude design.
Renault Mégane žije poměrně krátké, přibližně pětileté výrobní cykly. Vzhledem k tomu, že minulá generace se prodává již od roku 2008, je nasnadě, že čtvrtá generace Méganu je blíž než se může zdát.
Současný Mégane je poměrně úspěšný a bylo by překvapením, kdyby na tomto zdařilém kusu chtěla automobilka měnit příliš mnoho. Nové generace známého vozu tak bude vycházet právě z tohoto základu. Měnit by se neměla velikost, příliš změn nenalezneme ani na technice. Největší novinkou bude nové designové vyznění.
Automobilka v současné době zavádí nový designový jazyk, který lze velmi jednoduše rozenznat zejména dominantním logem na přídi. Zatímco ještě v 90 letech bylo módou své logo málem skrývat, současný trend velí maximalizovat logo na přídi tak, aby bylo nepřehlédnutelné. Právě takto postupuje Renault a snaží se nafouknout svůj tradiční kosočtverec do nevídaných rozměrů.
Opět uvidíme čtveřici karosérií, tedy pětidveřový hatchback, třídvéřový hatchback s agresivnějšími tvary připomínajícími kupé, kombík a sedan, který používá vlastní jméno Fluence. S kabrioletem se opět nepočítá.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.