CHEVROLET CAMARO Z/28: lepší čas než ZL1

Stanislav Růžička, 19. dubna 2013, 02:49 Google+

Nová verze vozu Camaro s přízviskem Muscle Car? Ano, vždyť má více než 500 k a strčí do kapsy i výkonnější ZL1

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Koncepce 5. generace je známa již pěknou řádku let. Poprvé ji spatřilo oko návštěvníka na autosalonu v Detroitu roku 2006. Šťastlivci si ho tehdy mohli pořídit na přelomu let 2008/09. Koncept byl poháněn šestilitrovým osmiválcem o výkonu 294 kW (400 k) a spojení zajišťovala šestistupňová manuální převodovka.

Proč Z/28? Poprvé automobilka GM použila dané označení již v roce 1967. Od té doby se ve světě hodně změnilo. A co Z/28 2013, jehož výroba se plánuje na následující rok? Prošel významnou liposukcí. Oproti ZL1 klesla hmotnost o nezanedbatelných 163 kg. To je zřejmě i důvodem hodně zdůrazňovaného lepšího času na jedno ujeté závodní kolo. Samozřejmě oproti výše zmiňované ZL1.

Proč? Důvodem je vyšší výkon. ZL1 má celých 588 k a 756 N.m, Z/28 „jen“ 507 k a 637 N.m. Pohonnou jednotku tvoří vidlicový osmiválec ze známého Chevroletu Corvette Z06. Rychlejšímu času napomohly jistě i libozvučné karbon-keramické brzdy Bremba o průměru 394 mm vpředu a 390 mm vzadu. Ty jsou spojeny šesti nebo čtyřpístky. Pravda vražedné.

Co se nám líbí? Nová doba přinesla LED technologii světel, vzadu doplněnou o třetí brzdové, nový přední i zadní nárazník, neopomeňme na difuzor. Součástí je tedy nová řada aerodynamických prvků, zvyšující přítlak. Znáte z F1. Ten má významný vliv právě na proudění vzduchu pod podvozkem.

Součástí reinkarnace bude rozšíření nabídky barevných provedení a příplatkového vybavení. V bílé to Camaru vážně sluší. Nemyslíte?

Vytisknout

Diskuze: CHEVROLET CAMARO Z/28: lepší čas než ZL1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

bmw x4

JIŽ BRZY V ŠANGHAJI: Model X4 Concept

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud