Nová verze vozu Camaro s přízviskem Muscle Car? Ano, vždyť má více než 500 k a strčí do kapsy i výkonnější ZL1
Koncepce 5. generace je známa již pěknou řádku let. Poprvé ji spatřilo oko návštěvníka na autosalonu v Detroitu roku 2006. Šťastlivci si ho tehdy mohli pořídit na přelomu let 2008/09. Koncept byl poháněn šestilitrovým osmiválcem o výkonu 294 kW (400 k) a spojení zajišťovala šestistupňová manuální převodovka.
Proč Z/28? Poprvé automobilka GM použila dané označení již v roce 1967. Od té doby se ve světě hodně změnilo. A co Z/28 2013, jehož výroba se plánuje na následující rok? Prošel významnou liposukcí. Oproti ZL1 klesla hmotnost o nezanedbatelných 163 kg. To je zřejmě i důvodem hodně zdůrazňovaného lepšího času na jedno ujeté závodní kolo. Samozřejmě oproti výše zmiňované ZL1.
Proč? Důvodem je vyšší výkon. ZL1 má celých 588 k a 756 N.m, Z/28 „jen“ 507 k a 637 N.m. Pohonnou jednotku tvoří vidlicový osmiválec ze známého Chevroletu Corvette Z06. Rychlejšímu času napomohly jistě i libozvučné karbon-keramické brzdy Bremba o průměru 394 mm vpředu a 390 mm vzadu. Ty jsou spojeny šesti nebo čtyřpístky. Pravda vražedné.
Co se nám líbí? Nová doba přinesla LED technologii světel, vzadu doplněnou o třetí brzdové, nový přední i zadní nárazník, neopomeňme na difuzor. Součástí je tedy nová řada aerodynamických prvků, zvyšující přítlak. Znáte z F1. Ten má významný vliv právě na proudění vzduchu pod podvozkem.
Součástí reinkarnace bude rozšíření nabídky barevných provedení a příplatkového vybavení. V bílé to Camaru vážně sluší. Nemyslíte?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.