Nová verze vozu Camaro s přízviskem Muscle Car? Ano, vždyť má více než 500 k a strčí do kapsy i výkonnější ZL1
Koncepce 5. generace je známa již pěknou řádku let. Poprvé ji spatřilo oko návštěvníka na autosalonu v Detroitu roku 2006. Šťastlivci si ho tehdy mohli pořídit na přelomu let 2008/09. Koncept byl poháněn šestilitrovým osmiválcem o výkonu 294 kW (400 k) a spojení zajišťovala šestistupňová manuální převodovka.
Proč Z/28? Poprvé automobilka GM použila dané označení již v roce 1967. Od té doby se ve světě hodně změnilo. A co Z/28 2013, jehož výroba se plánuje na následující rok? Prošel významnou liposukcí. Oproti ZL1 klesla hmotnost o nezanedbatelných 163 kg. To je zřejmě i důvodem hodně zdůrazňovaného lepšího času na jedno ujeté závodní kolo. Samozřejmě oproti výše zmiňované ZL1.
Proč? Důvodem je vyšší výkon. ZL1 má celých 588 k a 756 N.m, Z/28 „jen“ 507 k a 637 N.m. Pohonnou jednotku tvoří vidlicový osmiválec ze známého Chevroletu Corvette Z06. Rychlejšímu času napomohly jistě i libozvučné karbon-keramické brzdy Bremba o průměru 394 mm vpředu a 390 mm vzadu. Ty jsou spojeny šesti nebo čtyřpístky. Pravda vražedné.
Co se nám líbí? Nová doba přinesla LED technologii světel, vzadu doplněnou o třetí brzdové, nový přední i zadní nárazník, neopomeňme na difuzor. Součástí je tedy nová řada aerodynamických prvků, zvyšující přítlak. Znáte z F1. Ten má významný vliv právě na proudění vzduchu pod podvozkem.
Součástí reinkarnace bude rozšíření nabídky barevných provedení a příplatkového vybavení. V bílé to Camaru vážně sluší. Nemyslíte?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.