Druhá generace luxusního vozu Porsche umožní cestovat vysokou rychlostí jen na základě elektrického pohonu, nabídne nabíjení skrze obyčejnou elektrickou síť
21. dubna představí společnost Porsche svoji v pořadí poslední verzi plug-in hybridního vozu Panamera S E-Hybrid na autosaloně v Šanghaji. V ČR bude uvedena ke konci července.
Druhá generace sportovního automobilu má být úspornější, zábavnější, komfortnější a hezčí. Design se vyznačuje napjatými tvary a linkami karoserie, pohon pak novými agregáty. Model Panamera S E-Hybrid požene do prodejů motor o výkonu 416 koní. Zbylé varianty nabídnou například třílitrový zážehový vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly.
Hybridní agregát se pro letošní rok vyznačuje nárůstem výkonu z dřívějších 34 kW (47 k) na současných 70 kW (95 k). Lithium-iontové akumulátory mají nově kapacitu 9,4 kWh, dají se nabíjet skrze speciální integrovanou nabíječku Porsche Universal Charger nebo připojením na normální síť. V druhém případě se však doba nabíjení prodlouží z 2,5 na rovné 4 hodiny.
Významný pokles zaznamenala spotřeba z původních 7,1 l/100 km na 3,1 l/100 km, hodnoty emisí CO2 činí 71 g/km. V městském či příměstském prostředí ujede vůz 18-36 km pouze na elektrický pohon. Zrychlení z 0-100 nastane během 5,5 sekund, maximální rychlost je 270 km/h.
Koncept dvou sedadel pro dospělé vzadu použije i model Grand Tourismo. Vozy budou nabízeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK či osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic.
Ceny začínají na částce 81 849 Euro za model Panamera Diesel a 83 227 Euro za model Panamera. Panamera 4 stojí 88 513 Euro, Panamera S 101 841 Euro a Panamera 4S 107 196 Euro. Provedení Panamera S E-Hybrid má cenu stanovenou na 110 409 Euro, model Panamera GTS je za 121 595 Euro a Panamera 4S Executive za 132 662 Euro. Modely Panamera Turbo jsou k dispozici za 145 990 Euro.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?