Druhá generace luxusního vozu Porsche umožní cestovat vysokou rychlostí jen na základě elektrického pohonu, nabídne nabíjení skrze obyčejnou elektrickou síť
21. dubna představí společnost Porsche svoji v pořadí poslední verzi plug-in hybridního vozu Panamera S E-Hybrid na autosaloně v Šanghaji. V ČR bude uvedena ke konci července.
Druhá generace sportovního automobilu má být úspornější, zábavnější, komfortnější a hezčí. Design se vyznačuje napjatými tvary a linkami karoserie, pohon pak novými agregáty. Model Panamera S E-Hybrid požene do prodejů motor o výkonu 416 koní. Zbylé varianty nabídnou například třílitrový zážehový vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly.
Hybridní agregát se pro letošní rok vyznačuje nárůstem výkonu z dřívějších 34 kW (47 k) na současných 70 kW (95 k). Lithium-iontové akumulátory mají nově kapacitu 9,4 kWh, dají se nabíjet skrze speciální integrovanou nabíječku Porsche Universal Charger nebo připojením na normální síť. V druhém případě se však doba nabíjení prodlouží z 2,5 na rovné 4 hodiny.
Významný pokles zaznamenala spotřeba z původních 7,1 l/100 km na 3,1 l/100 km, hodnoty emisí CO2 činí 71 g/km. V městském či příměstském prostředí ujede vůz 18-36 km pouze na elektrický pohon. Zrychlení z 0-100 nastane během 5,5 sekund, maximální rychlost je 270 km/h.
Koncept dvou sedadel pro dospělé vzadu použije i model Grand Tourismo. Vozy budou nabízeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK či osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic.
Ceny začínají na částce 81 849 Euro za model Panamera Diesel a 83 227 Euro za model Panamera. Panamera 4 stojí 88 513 Euro, Panamera S 101 841 Euro a Panamera 4S 107 196 Euro. Provedení Panamera S E-Hybrid má cenu stanovenou na 110 409 Euro, model Panamera GTS je za 121 595 Euro a Panamera 4S Executive za 132 662 Euro. Modely Panamera Turbo jsou k dispozici za 145 990 Euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.