Druhá generace luxusního vozu Porsche umožní cestovat vysokou rychlostí jen na základě elektrického pohonu, nabídne nabíjení skrze obyčejnou elektrickou síť
21. dubna představí společnost Porsche svoji v pořadí poslední verzi plug-in hybridního vozu Panamera S E-Hybrid na autosaloně v Šanghaji. V ČR bude uvedena ke konci července.
Druhá generace sportovního automobilu má být úspornější, zábavnější, komfortnější a hezčí. Design se vyznačuje napjatými tvary a linkami karoserie, pohon pak novými agregáty. Model Panamera S E-Hybrid požene do prodejů motor o výkonu 416 koní. Zbylé varianty nabídnou například třílitrový zážehový vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly.
Hybridní agregát se pro letošní rok vyznačuje nárůstem výkonu z dřívějších 34 kW (47 k) na současných 70 kW (95 k). Lithium-iontové akumulátory mají nově kapacitu 9,4 kWh, dají se nabíjet skrze speciální integrovanou nabíječku Porsche Universal Charger nebo připojením na normální síť. V druhém případě se však doba nabíjení prodlouží z 2,5 na rovné 4 hodiny.
Významný pokles zaznamenala spotřeba z původních 7,1 l/100 km na 3,1 l/100 km, hodnoty emisí CO2 činí 71 g/km. V městském či příměstském prostředí ujede vůz 18-36 km pouze na elektrický pohon. Zrychlení z 0-100 nastane během 5,5 sekund, maximální rychlost je 270 km/h.
Koncept dvou sedadel pro dospělé vzadu použije i model Grand Tourismo. Vozy budou nabízeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK či osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic.
Ceny začínají na částce 81 849 Euro za model Panamera Diesel a 83 227 Euro za model Panamera. Panamera 4 stojí 88 513 Euro, Panamera S 101 841 Euro a Panamera 4S 107 196 Euro. Provedení Panamera S E-Hybrid má cenu stanovenou na 110 409 Euro, model Panamera GTS je za 121 595 Euro a Panamera 4S Executive za 132 662 Euro. Modely Panamera Turbo jsou k dispozici za 145 990 Euro.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.