Druhá generace luxusního vozu Porsche umožní cestovat vysokou rychlostí jen na základě elektrického pohonu, nabídne nabíjení skrze obyčejnou elektrickou síť
21. dubna představí společnost Porsche svoji v pořadí poslední verzi plug-in hybridního vozu Panamera S E-Hybrid na autosaloně v Šanghaji. V ČR bude uvedena ke konci července.
Druhá generace sportovního automobilu má být úspornější, zábavnější, komfortnější a hezčí. Design se vyznačuje napjatými tvary a linkami karoserie, pohon pak novými agregáty. Model Panamera S E-Hybrid požene do prodejů motor o výkonu 416 koní. Zbylé varianty nabídnou například třílitrový zážehový vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly.
Hybridní agregát se pro letošní rok vyznačuje nárůstem výkonu z dřívějších 34 kW (47 k) na současných 70 kW (95 k). Lithium-iontové akumulátory mají nově kapacitu 9,4 kWh, dají se nabíjet skrze speciální integrovanou nabíječku Porsche Universal Charger nebo připojením na normální síť. V druhém případě se však doba nabíjení prodlouží z 2,5 na rovné 4 hodiny.
Významný pokles zaznamenala spotřeba z původních 7,1 l/100 km na 3,1 l/100 km, hodnoty emisí CO2 činí 71 g/km. V městském či příměstském prostředí ujede vůz 18-36 km pouze na elektrický pohon. Zrychlení z 0-100 nastane během 5,5 sekund, maximální rychlost je 270 km/h.
Koncept dvou sedadel pro dospělé vzadu použije i model Grand Tourismo. Vozy budou nabízeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK či osmistupňovou samočinnou převodovkou Tiptronic.
Ceny začínají na částce 81 849 Euro za model Panamera Diesel a 83 227 Euro za model Panamera. Panamera 4 stojí 88 513 Euro, Panamera S 101 841 Euro a Panamera 4S 107 196 Euro. Provedení Panamera S E-Hybrid má cenu stanovenou na 110 409 Euro, model Panamera GTS je za 121 595 Euro a Panamera 4S Executive za 132 662 Euro. Modely Panamera Turbo jsou k dispozici za 145 990 Euro.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?