Jedna z mála značek, která založila svoje automobilové portfolio na elektricky poháněných vozech, přichází s druhou generací dříve neúspěšného modelu Roadster
Americká soukromá společnost Tesla je známá svými relativně zajímavými elektrickými koncepty. Nedávno jsme Vás informovali o sedanu Tesla S, který má být v blízké době představen. Podobně, nicméně za delší dobu tomu má být i u crossoveru X.
Nyní přichází model Roadster, v pořadí druhá generace. Proč, když se první setkala s takovým nepochopením a velice slabými prodeji? Odpověď je zřejmá. Předchůdce neuspěl především díky extrémně vysoké ceně, nízké dojezdové vzdálenosti, dlouhé době nabíjení. Považte, 4 hodiny u zásuvky (nabíječka vždy sebou) za vcelku vysokou sumu peněz.?
Tyto nevýhody automobilka zdá se smazala. Slibuje větší dojezd, díky výkonnějšímu elektromotoru. Vliv hraje i zvýšení kapacity akumulátorů. Zrychlení má být podobné předcházející verzi, tedy 0-100 za cca 4,0 sekundy, doba nabíjení zkrácena.
Všichni jsme na novinku zvědavi. Ve volné chvíli můžete shlédnout na stránkách automobilky tématická videa, případně si prohlédnout rozmanité spektrum barevných provedení karoserie vozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.